نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

حجاب یک راه‌بُرد برای زیست عفیفانه و پاک است

1402/04/21 - 17:21 - کد خبر: 96221 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حجاب یک راه‌بُرد برای زیست عفیفانه و پاک است، گفت: حجاب و عفاف در تاریخ زیست تجربی در عین مهجوریت محبوب هم بوده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در هشتمین همایش چادرهای آسمانی در تالار مصلای امام خمینی(ره) هدف اصلی تشریع احکام اسلامی را قرب به خداوند به وسیله تزکیه نفس و تقوی اعلام کرد و اظهار داشت: دستیابی به تزکیه نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی همه با حفظ حجاب اسلامی ممکن می‌شود.
وی افزود: جامعه موظف به تامین امنیت است و زنان در جامعه با حفظ پوشش به امنیت جامعه کمک می کنند. در سایه حفظ حجاب و عفاف است که زن به راحتی وارد جامعه شده و فعالیت می‌کند تا خطری متوجه او نشود.
امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه زن در اسلام ادامه داد: در اسلام محبوس و اسیر کردن زن وجود ندارد بلکه حجاب در اسلام یک وظیفه الهی است که بر عهده زن نهاده شده است که در برخورد با نامحرم کیفیت خاصی از پوشش توسط زنان رعایت شود، این وظیفه از جانب مرد به زن تحمیل نمی شود، همچنین با حیثیت و کرامت زن منافاتی ندارد.
امام جمعه تبریز با اشاره به محدودیت هایی که در سایر کشورها در مورد پوشش وجود دارد، اذعان داشت: در سایر کشورهای دنیا که متمدن و با فرهنگ هستند آنجا هم محدودیت‌هایی وجود دارد، مثلا اگر مردی پابرهنه یا با لباس خواب حتی با پیژامه از خانه بیرون برود پلیس او را بازداشت می‌کند و به عنوان اینکه عمل خلاف اجتماعی انجام داده او را جلب کرده و زندانی می کنند.
وی ادامه داد: بانوان عزیز متوجه باشند پوشش بانوان تا جایی که اسلام مقرر کرده باعث کاهش امنیت او نمی‌شود بلکه کرامت و احترام بیشتر را به همراه دارد و از تعرض افراد فاقد اخلاقیات مصون نگهداشته می‌شود. شرافت زن اقتضاء می کند هنگامی که از خانه خارج می شود متین و با وقار راه برود و پوشش او به‌گونه‌ای باشد که موجب تحریک و تهییج دیگران نشود و عملا مردان را به انحراف دعوت نکنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه اسلام حفظ پوشش و نگاه و زیست عفیفانه را بر مردان نیز تاکید کرده است، یادآور شد: همه مواردی که برای بانوان ذکر شد از مردان نیز انتظار می‌رود.
آل‌هاشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاکید سایر ادیان همچون زرتشتی و مسیحی بر لزوم پوشش اشاره کرد.
وی ادامه داد: اسلام از افراط و تفریط اجتناب کرده و حجاب را متناسب با فطرت انسانی در نظر گرفته است، حجاب و عفاف در تاریخ زیست تجربی در عین مهجوریت محبوب هم بوده است و  پیام این همایش آرامش روانی در خانواده، پایداری و استواری خانواده، حفظ و تکریم مقام زن است و متاسفانه باید گفت بسیاری از بزهکاری ها و اعمال خلاف شئون خانواده ناشی از افتراق بین شخص و خانواده است و جایگزین کردن برخی رسانه‌ها به جای خانواده باعث کم رنگ شدن حجاب و عفاف می‌شود.
انتهای پیام/
حجاب یک راه‌بُرد برای زیست عفیفانه و پاک است خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار