باران گرانی ها در ترکیه

1402/04/21 - 13:41 - کد خبر: 96200 نسخه چاپی

نصر: در جدیدترین فهرست افزایش ها، مالیات بر ارزش افزوده از 18 درصد به 20 درصد افزایش یافت. مالیات وسایل نقلیه موتوری نیز دو برابر شد. نرخی رجیستری گوشی تلفن همراه نیز از حدود 6 هزار لیر به 20 هزار لیر افزایش یافت.

به گزارش نصر، از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ترکیه و سقوط ارزش لیر در برابر دلار آمریکا موجی از گرانی ها همه چیز را در بر گرفته است.
روزهای بدتری در انتظار مردم ترکیه است. در حالیکه در دو سال گذشته سقوط ارزش لیر در برابر ارزهای معتبر خارجی نظیر دلار و یورو بی وقفه ادامه دارد، افزایش نرخ کالاها و خدمات و ارزش افزود بیش از پیش بار گرانیها را بر دوش مردم سنگین کرده است.
کارشناسان می گویند اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی ترکیه نشان دهنده این است که افزایش قیمتها همچنان ادامه خواهد داشت و دولت قصدی برای کاهش یا حتی کنترل آنها ندارد.
در جدیدترین فهرست افزایشها، مالیات بر ارزش افزوده از 18 درصد به 20 درصد افزایش یافت. مالیات وسایل نقلیه موتوری نیز دو برابر شد.
نرخی رجیستری گوشی تلفن همراه نیز از حدود 6 هزار لیر به 20 هزار لیر افزایش یافت.
مالیات ارزش افزوده سوخت در پمپ بنزینها نیز به 20 درصد رسید یعنی روی مالیات هر لیتر بنزین 40 قروش و روی هر کیلو گاز مایع 15 قروش اضافه شد. مشروبات الکلی و دخانیات نیز  با افزایش 15 تا 25 درصدی قیمت روبرو شد.
مالیات  شرط بندی مسابقات اسبدوانی از 7 درصد به 14 درصد و بازیهای بخت آزمایی از 10 به 20 درصد  افزایش یافت. برای دریافت پاسپورت ده ساله نیز  به جای 3796 لیر باید 5444 لیر پرداخت کرد.
انتهای پیام/
باران گرانی ها در ترکیه خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار