طهماسبی مطرح کرد:

وظیفه دولت تنظیم گریست نه تصدی گری

1402/04/21 - 11:36 - کد خبر: 96190 نسخه چاپی

نصر: رئیس فراکسیون توسعه معادن و صنایع وابسته، گفت: وظیفه دولت‌ها ایفای نقش حاکمیتی و تنظیم گری است و تصدی گری می‌بایست سهم خود را به حداقل ممکن و حتی به صفر برساند تا شاهد این مشکلات نباشیم.

به گزارش نصر، فرهاد طهماسبی در اجلاس سراسری خانه های صمت کشور که در تبریز برگزار می شود، ضمن تقدیر از روسا و مدیران خانه صمت کشور که جهت هم افزایی هر چه بیشتر در روز صنعت و معدن از سراسر کشور حضور پیدا کردند،گفت: ایرادات و اشکالات زیادی را از عملکرد حاکمیتی وزارتخانه ها به ویژه وزارت صمت داشتیم و آنچه که به عنوان ایراد به نحوه همکاری و مدیریت حاکمیتی خواهیم شنید ما را به این تفکر وا می‌دارد که دولت در بخش صنعت و اجرا در تصدی گری می‌بایست سهم خود را به حداقل ممکن و حتی به صفر برساند تا شاهد این مشکلات نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت‌ها ایفای نقش حاکمیتی و تنظیم گری است، افزود: امیدوارم بحث برون سپاری و واگذاری امور را به بخش خصوصی به نحو احسن انجام دهیم و در حوزه قانون گذاری و مطالبات این عرصه بیش از امروز فعال باشیم و امور را به نحوی ساماندهی کنیم که بیشترین تصدی گری را بخش خصوصی برعهده داشته باشند.
عضو هیئت رئیسه کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:باید بتوانیم پاسخگوی‌ مطلبات بخش خصوصی باشیم و قطعا وارد کردن تکنولوژی های روز دنیا کم هزینه تر از تصدیگری دولت است.
وی با بیان اینکه امروز در صنعت خودرو شاهد هستیم که ۶ درصد سهامداری دولت در خودروسازی چه فشار و مصیبتی را به مردم وارد می‌کند،گفت: این نوعی اسیب به صنعت است و با گذشت چهار ماه از سال هنوز برخی واحدها تاب و توان تامین هزینه های فعالیت را ندارند و کار خاصی برای حمایت انجام نشده است.
 وی ادامه داد: امسال باید شعار سال را به سمت عملی شدن ببریم و در عرصه اقدام و عمل صنعتگران و فعالان این حوزه که بخش عظیمی از پیشرفت کشور در منطقه و دنیا مرهون این عزیزان است،
توجه ویژه داشته باشیم.
انتهای پیام/
وظیفه دولت تنظیم گریست نه تصدی گری گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار