معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی:

شهرداری آذرشهر جزو شهرهای موفق در اجرای طرح هوشمندسازی شهر است

1402/04/21 - 10:53 - کد خبر: 96181 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: زیرساخت‌های طرح هوشمندسازی خدمات شهری در شهرهای استان فراهم شده و‌ برای رسیدن به وضعیت آرمانی بهره گیری از نیازمند نرم افزارهای خاص است.

به گزارش نصر، “جبارعلی ذاکری”، روز سه شنبه در همایش شهرداران استان در آذرشهر اظهار کرد: بعد از تبریز، شهرداری آذرشهر زیرساخت اولیه را در زمینه هوشمندسازی شهری فراهم کرده و جزو شهرهای موفق در این طرح بوده و برای عملیاتی کردن آن نیازمند نرم افزارهای خاص است.

همایش شهرداران استان هرسه ماه در جهت 
 افزایش درآمد شهرداری ها و توسعه پایدار شهری توام با تبادل افکار، انتقال تجربه، دانش افزایی شهرداران، تبیین سیاست های کلان دولت، تسریع در انجام فعالیت ها و جهت دهی به فعالیت های شهرداران انجام می شود و موانع پیش روی شهرداری ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و برای رفع آن ها چاره اندیشی می شود.
وی، با بیان اینکه طرح هوشمندسازی خدمات شهری در شهرهای استان اجرا می شود، ادامه داد: امیدوارم تا پایان سال از بین ۷۲ شهر استان تعداد قابل قبولی از آن ها طرح توسعه پایدار و الکترونیکی کردن خدمات شهر را اجرا کنند.
ذاکری افزود: فاصله زیادی بین وضعیت فعلی این طرح در شهرهای استان نسبت به وضعیت آرمانی وجود دارد و زمانی این وضعیت مطلوب می شود که شهروندان بدون مراجعه به شهرداری ها، خدمات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت یا سازمان های مردم نهاد دریافت کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: اجرای این طرح نیاز به دانش افزایی در داخل مجموعه شهرداری ها، تامین برنامه ها، نرم افزارها و اطلاعات و بارگذاری داده های شهری جمع آوری شده از طریق پهپادها و سیستم های نوین جمع آوری اطلاعات در سامانه دارد.
وی با بیان‌اینکه شهرداری ها با نوسازی بافت های فرسوده از بسته های تشویقی بهره مند می شوند، اذعان کرد: دولت تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد داد و در سال جاری بسته های تشویقی از سوی وزرات راه و شهرسازی برای نوسازی بافت فرسوده شهر در نظر گرفته و به شهرداران ابلاغ شده تا شهرداران با تبیین این بسته ها به مردم، آنان را به استفاده از این مشوق ها برای نوسازی بافت فرسوده تشویق کنند.
وی اظهار کرد: تسهیلات خاصی از سوی دولت برای تامین ماشین آلات سنگین ‌‌همچنین نوسازی ناوگان های تاکسیرانی، اتوبوس های درون و بین شهری به شهرداری ها نسبت به درجه بندی شهرها و امکانات موجود آن ها ارایه می شود شهرداری ها با ایجاد زیرساخت های خدماتی و توسعه معابر، زمینه را برای نوسازی این بافت ها و اماکن مسکونی فراهم کنند.
انتهای پیام/
شهرداری آذرشهر جزو شهرهای موفق در اجرای طرح هوشمندسازی شهر است سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   فرامرز   10 ماه پیش  

کدوم هوشمندسازی؟؟؟؟؟ما که چیزی در آذرشهر از شهرداری ندیدیم
پژوهشیار