رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد؛

شناسایی بیش از ۳ هزار دارایی مشمول مولدسازی

1402/04/20 - 20:24 - کد خبر: 96160 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سه هزار و ۳۵۷ دارایی شناسایی شده که از این تعداد مازاد بودن ۱۳۸۷ دارایی به تصویب هیئت مولدسازی رسیده است، گفت:۱۵ دارایی در هیئت تصویب شده و ارزش آنها پس از ارزش افزایی ۷۸ هزار میلیارد تومان، تخمین زده می‌شود.

به گزارش نصر، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوص سازی با بیان اینکه امروز فصل جدیدی از عملکرد مولدسازی های دولت رقم خواهد خورد، گفت: پس از فراز و نشیبی که تصویب مصوبه شورای اقتصادی سران قوا داشت در نهایت آیین‌نامه اجرایی به تصویب هیئت مولدسازی و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رسید. حدود 90 روز کاری در فشار گذشت و در این زمان زیرسازی لازم برای اجرای مولدسازی در که در عمل پیچیدگی‌های زیادی دارد، محقق شود.
وی افزود: پس از تصویب آیین‌نامه اجرایی دبیرخانه کار خود را آغاز کرد. فرایندهایی که از مرحله شناسایی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت‌گذاری و ارزشیابی و در نهایت انتخاب روش مولدسازی از جمله اقدامات بود. هم زمان با این ریل گذاری شناسایی دارایی‌ها محقق شد. کمیته تخصصی درگاه هیئت عالی بود و تا کنون در مرحله شناسایی حدود 3 هزار و 357 دارایی شناسایی شده که از این تعداد 1387 دارایی مازاد بودن آنها به تصویب هیئت مولدسازی رسیده است.
از این تعداد دارایی 1296 دارایی در مرحله ارزش افزایی قرار دارند. یعنی مجموعه شرکت ناظر تحلیل بازار می‌کنند و از مراجع ذی‌ربط مجوز می‌گیرند برای ارزش افزایی معقول. 91 دارایی در مرحله قیمت‌گذاری قرار دارند و امروز چهار دارایی به مرحله عرضه رسیدند. 1296 دارایی که در مرحله ارزش افزایی هستند با همکاری کارگروه مولدسازی استانی، شامل استاندار استان، مدیر کل برنامه استان و ...، صورت جلسه‌ای امضا می‌کنند و در آن خود اظهاری
سه هزار و 300 دارایی این مرحله را طی کردند. ارزش این دارایی‌ها پس از مرحله ارزش افزایی ممکن است اما 57 دارایی توسط مجری شناسایی شده است.
وی ادامه داد: از این موارد 15 مورد در هیئت تصویب شده و ارزش آنها 78 هزار میلیارد تومان، پس از ارزش افزایی، تخمین زده می‌شود. این 57 مورد 813 هزار هکتار مساحت دارند. 15 دارایی 67 هکتار مساحت دارند. از این دارایی‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود و امروز آغاز مسیری است که منجر به تحول در اقتصاد کشور خواهد شد.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: این اتفاق منجر به افزایش بهره‌وری مدیریت دولتی خواهد شد. علاوه بر مزایده معمولی در بورس کالا از اوراق تامین مالی و ظرفیت صندوق‌ها برای بهره‌مندی مردم از منابع عمومی استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/
شناسایی بیش از ۳ هزار دارایی مشمول مولدسازی خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار