نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس خبر داد

متضرر شدن کشاورزان هشترودی بر اثر سرمازدگی و خشکسالی

1402/04/20 - 17:31 - کد خبر: 96152 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از متضرر شدن کشاورزان هشترودی بر اثر سرما زدگی و خشکسالی خبر داد و افزود: از مسئولان ذیربط می‌خواهیم تدابیری اتخاذ کنند که با پرداخت به موقع بیمه کشاورزی، خسارات کشاورزان جبران شود.

به گزارش نصر، سید حمزه امینی روز سه شنبه، ۲۰ تیرماه، در مراسم جشن برداشت گندم در هشترود، گفت: مسئله تهیه نان در هشترود و استان هر چه زودتر توسط دولت احل و فصل شود. سیلوداران دولتی ساعات کاری خود را بالا ببرند تا کشاورزان بتوانند محصول برداشت شده خود را در هر ساعت از شبانه روز به سیلوها تحویل دهند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی هشترود نیز در این جشن از برداشت ۱۰۰ هزارتن گندم از ۹۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
اردشیر عسگری خاطر نشان کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان هشترودی مقدار ۷۰ هزار تن خواهد بود و مابقی برای مصارف خانگی، بوجاری بذر و ... استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه هشترود انبار غله استان می‌باشد، افزود: این مقدار گندم برداشت شده از۹۳ هزار و ۵۰۰ هکتار دیم و ۱۵۰۰ هکتار آبی بوده است.
وی اظهار کرد: در شهرستان هشترود علاوه بر محصولاتی مانند گندم و جو محصولات دیگری مانند کلزا دارای رتبه اول استانی می‌باشد.
انتهای پیام/
متضرر شدن کشاورزان هشترودی بر اثر سرمازدگی و خشکسالی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار