خبر/

بیشتر راه‌های مواصلاتی استان زنجان فاقد روشنایی است

1398/09/26 - 11:50 - کد خبر: 9615 نسخه چاپی

نصر: محورهای مواصلاتی استان زنجان همچون آزادراه‌های زنجان- تبریز، زنجان- قزوین و راه‌های قدیمی و ترانزیت مانند زنجان- میانه بعداز شهر زنجان فاقد روشنایی در بیشتر مسیر است.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم، جاده قدیمی و ترانزیت زنجان به سمت میانه با این که محل تردد بیش از 100 روستای منطقه زنجانرود و گاها ماهنشان است، اما دارای روشنایی مناسب نیست.
به عبارت دیگر جاده ترانزیت قدیمی زنجان به میانه تنها در هفت کیلومتر ابتدایی از سمت زنجان به صورت چهار بانده تبدیل شده است و تا پلیس‌راه زنجان میانه دارای روشنایی است و در ادامه این جاده به جز محل احداث روستاهای همجوار با این جاده، روشنایی وجود ندارد.
رانندگانی که شبانه در حال تردد از این محور قدیمی هستند همواره در حال تجربه تاریکی مطلق در مسیرند که این عدم دید کافی در شب باعث ایجاد تصادفات در این محور می‌شود،  مردمان این مناطق نیز همواره به عدم وجود روشنایی محور معترض‌اند و پیگیر این موضوع هستند که چرا اقدامی در راستای روشنایی این محور پرتردد انجام نمی‌شود؟
با این حال نداشتن روشنایی تنها مختص جاده‌های ترانزیت قدیمی و روستایی استان نیست زیرا در آزادراه‌های زنجان به سمت قزوین و زنجان به تبریز بعد از پیمودن مسیر چند کیلومتری ابتدایی بعد از شهر زنجان تاریکی مطلق شب بر این مسیرها نیز حکم‌فرمایی می‌کند و چرایی نبود روشنایی در کل مسیر آزادراه‌های استان زنجان مسئله برانگیز است.
علی اکبری در گفتگو با خبرنگار با اشاره به این که روشنایی جاده‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته مجوز روشنایی 30 کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین صادر شده است که در صورت تامین اعتبار کل روشنایی انجام خواهد گرفت.
وی با بیان این که آزاد راه‌های استان زنجان از لحاظ روشنایی وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور دارند، عنوان کرد: از مجموع طول آزاد راه زنجان به تبریز که 275 کیلومتر است حدود 90 کیلومتر در حوزه زنجان قرار دارد و آزادراه زنجان به قزوین نیز با طول 189 کیلومتر میزان 110 کیلومتر در حوزه استان زنجان است.
مدیرکل راهداری اداره کل راهداری استان زنجان با بیان اینکه به صورت شاخص نیز می‌توان ثابت کرد که وضعیت آزادراه‌ها در استان زنجان از لحاظ روشنایی، علائم و آسفالت نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است، گفت: در آزادراه زنجان به قزوین تنها دو تا سه مقطع با طول کمتر از چند کیلومتر مانده که هنوز لکه‌گیری آسفالت نشده است و لکه‌گیری بقیه محور از طریق مناقصه انجام گرفته است.
وی با عنوان این موضوع که اداره راهداری همواره در معرض قضاوت قرار دارد، عنوان کرد: در حد توان و منابع موجود با پیگیری‌های انجام شده، کارهای مناسبی در سطح جاده‌های استان انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: برای 90 کیلومتر مسیر آزادراه زنجان- تبریز که در حوزه زنجان قرار دارد در سال جاری 20 میلیارد تومان قرار داد برای تامین قیر منعقد شده بود اما متاسفانه حتی یک تن قیر تا پایان آبان ماه در این پروژه برای پیمانکاران این آزادراه واگذار نشد.
اکبری با بیان این که سیاست حال حاضر وزرات راه و شهرسازی و حمل‌ونقل جاده‌ای توجه به نقاط پرحادثه است، خاطرنشان کرد: بیشترین هدف ایجاد روشنایی در این نقاط پر حادثه است و امکان ایجاد روشنایی در کل مسیر آزادراه‌ها به دلیل محدودیت منابع وجود ندارد اما از اواخر سال گذشته مجوز روشنایی 30 کیلومتر از آزاد‌ راه‌ها گرفته شده بود و قصد داریم روشنایی کل مسیر هر دو آزاد راه را به صورت چند کیلومتر به چند کیلومتر انجام دهیم.
مدیرکل راهداری استان زنجان در پایان با تاکید بر اینکه روشنایی آزاد راه قزوین به تهران قبل از سال 1385 ایجاد شده است، گفت: در طی چند سال اخیر به هیچ عنوان، اعتبار برای ایجاد روشنایی یک مسیر طولی  نمی‌دهند و سیاست فقط روشنایی نقاط پرحادثه است.
انتهای پیام/
بیشتر راه‌های مواصلاتی استان زنجان فاقد روشنایی است خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار