مدیر گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز؛

مراحل اداری ثبت ملی البسه و وسایل شخصی استاد شهریار آغاز شد

1402/04/20 - 15:49 - کد خبر: 96139 نسخه چاپی

نصر: مدیر گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از آغاز مراحل اداری و مقدماتی جهت ثبت ملی البسه، وسایل و اشیای شخصی استاد شهریار خبر داد.

به گزارش نصر، محمدرضا عیوضی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهرداری تبریز به عنوان مالک و گرداننده موزه ادبی شهریار فرآیند ثبت ملی البسه و وسایل شخصی باقی مانده استاد را شروع کرده و در این راستا تقاضای رسمی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس پیگیری های لازم جهت استقرار کارشناسان میراث فرهنگی در موزه استاد شهریار به انجام رسیده است و با توجه به همکاری های صمیمانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی امیدواریم فرآیندهای مزبور به سرعت طی شود.
عیوضی یادآور شد: با ثبت ملی البسه و وسایل شخصی استاد شهریار ، مسئولیت حفظ و نگهداری از اشیای باقی مانده استاد سنگین تر و دو چندان می شود.
به گزارش ایرنا، خانه موزه استاد شهریار واقع در محله مقصودیه تبریز از سال ۱۳۷۱ به موزه تبدیل شده و در ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۸۶ با شماره ۲۲۷۲۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
هم اکنون البسه و اشیای شخصی استاد شهریار از جمله کت و شلوار، عصا و کیف اداری وی در همان محل نگهداری می شود.
خانه مزبور در سال ۱۳۶۷ و بعد از درگذشت استاد، از سوی شهرداری تبریز خریداری شده است و هم‌اکنون زیر نظر این نهاد اداره می‌شود.
منزل استاد شهریار در زیربنایی بالغ بر ۲۵۰ مترمربع و مساحت ۲۲۵ مترمربعی در ۲ طبقه ساخته شده‌ است که یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی به شمار می رود.
محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، ۱۱ دی ماه سال ۱۲۸۵ شمسی در تبریز دیده به جهان گشود و در ۲۷ شهریور سال ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.
انتهای پیام/
مراحل اداری ثبت ملی البسه و وسایل شخصی استاد شهریار آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار