مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری:

تنش آبی در ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی مرتفع شد

1402/04/20 - 11:11 - کد خبر: 96105 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: در ۲ سال گذشته به همت نیروهای جهادی تنش آبی در ۴۰۰ روستای استان مرتفع شد.

به گزارش نصر، محمد اسکندری در جمع دهیاران بخش مرکزی سراب با اشاره به اینکه ۷۰۰ روستای استان تا سال ۱۴۰۰ درگیر تنش آبی بودند و آبرسانی به برخی از روستاها با تانکر انجام می‌ شد، گفت: به واسطه اقدامات قرارگاه جهاد آبرسانی تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد روستاهای دارای تنش آبی به حدود ۳۰۰ روستا کاهش یافت.
وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبار دهیاری‌ها در سال گذشته، گفت: رویکرد دولت سیزدهم نگاه حمایتی و بلندمدت از روستائیان و کشاورزان است که این حمایت‌ها با تخصیص اعتبار و امکانات در روستاها با پیگیری مسئولان و دولتمردان محقق می‌شود.
حدود ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که یک میلیون و ۱۳۷ نفر از جمعیت استان را در خود جای داده اند و از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستا دارای آب لوله کشی و نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت روستاها زیر پوشش آب و فاضلاب هستند.
نماینده مردم سراب هم از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه خط ریلی بستان آباد - سراب در سالجاری خبر داد.
یوسف داودی با بیان اینکه این طرح از چهار سال پیش ردیف بودجه مستقل دارد بر ضرورت تسریع در عملیات احداث آن تاکید کرد و گفت: تا کنون عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر به اتمام رسیده است .
فرماندار سراب نیز با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستان و حضور گردشگران در منطقه بر ترویج فرهنگ مهمان پذیری تاکید کرد و افزود: برخورد مناسب اهالی روستاها با مسافران و گردشگران اهمیت بسزایی در جذب گردشگر دارد.
علی جهانی با اشاره به عزم جدی مسئولین و اهالی روستاها جهت بازسازی واحدهای مسکونی گفت: جهت مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در این شهرستان حدود چهار هزار واحد مسکونی نیاز آنی به مقاوم سازی دارند و ۳۰۰ متقاضی پشت در بانک های عامل منتظر تسهیلات هستند .
راه آهن بستان آباد - سراب به طول ۷۷ کیلومتر طراحی شده است که از شهرهای بستان آباد ، کردکندی ، دوزدوزان ، سراب ، نیر و سرعین عبور کرده و به اردبیل خواهد رسید .
انتهای پیام/
تنش آبی در ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی مرتفع شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار