خبر/

گردهمایی خانه‌های صمت سراسر کشور در اجلاس تبریز/ تب صنعت ایران در تبریز می‌ریزد

1402/04/20 - 09:18 - کد خبر: 96088 نسخه چاپی

نصر: پایان هفته جاری با حضور رییسان و دبیران کل خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در تبریز، مهمترین چالش‌های بخش صنعت و موانع رشد تولید بررسی می‌شود.

به گزارش نصر، اجلاس ملی اجلاس سراسری خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور به میزبانی تبریز طی هفته جاری برگزار می‌شود و به همین مناسبت دو تن از اعضای هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی میهمان تحریریه نصر بودند.
محمدعلی سلطانی، نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجلاس خانه های صمت سراسر کشور از ۲۱ تا ۲۳ تیر و با حضور رییسان و دبیران خانه های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود، افزود: ما در چهار موضوع مشکلات بیمه تامین اجتماعی، قانون کار، مسائل بانکی و فضای کسب و کار موضوعات مختلف را در این اجلاس طرح خواهیم کرد و پس از جمع بندی، نتیجه آن به صورت بیانیه منتشر خواهد شد.


وی ادامه داد: در این‌ اجلاس روسا و دبیران کل خانه‌های صنعت و معدن استان‌های کشور، مسئولین استانی و کشوری، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و صنعتگران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان آذربایجان شرقی حضور خواهند یافت.
سلطانی همچنین گفت: ما در این اجلاس راهکارهای رشد تولید را بررسی کرده و تلاش می‌کنیم به سیاست‌گذاری دولت در این زمینه کمک کنیم تا بخش تولید و بخصوص بخش خصوصی در فضای کسب و کار مناسب تری فعالیت کند.
وی تاکید کرد: آنچه که پیش نیاز و لازمه ثبات در بخش تولید است، ثبات سیاست‌های ارزی و اقتصادی دولت است و بخش تولید در سال‌های گذشته بیشترین آسیب را از بی‌ثباتی سیاست‌گذاری دولت و تحریم های خارجی دیده است.
مهدی امینی، دیگر عضو خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این گفتگو با اشاره به جایگاه مهم و راهبردی تبریز و آذربایجان شرقی در بخش صنعت و تجارت کشور، گفت: تبریز همواره نقش راهبردی و اثرگذاری در سیاست‌گذاری های کلان کشور بخصوص در بخش صنعت و تجارت داشته است و اجلاس پیش رو فرصت مغتنمی برای ماست تا بتوانیم نقش خودمان را ایفا کنیم.
وی ادامه داد: خانه صنعت، معدن و تجارت استان ها از گردهمایی نمایندگان ۱۱ انجمن ایجاد شده و این تشکل به عنوان نماینده بخش خصوصی، به دنبال رفع موانع و حل مشکلات این واحدهای تولیدی است.


امینی تاکید کرد: خانه صمت با فراهم کردن امکان حضور و همفکری فعالان حوزه صنعت، تجارت و معدن، موجب تصمیم سازی های سازنده در حوزه تولید و‌ باز شدن گره های کور حوزه صنعت ‌و معدن می‌شود.


وی در ادامه به بخشی از مشکلات عمده بخش تولید اشاره کرد و گفت: امروز واحدهای تولیدی ما حتی در تامین انرژی و برخی زیرساخت‌ها هم با مشکل مواجه هستند و دولت باید برای رفع این مشکلات و تامین انرژی مورد نیاز بخش صنعت همت ویژه ای داشته باشد.
این عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تغییرات مداوم سیاست ها قوانین موثر در بخش تولید را از دیگر مشکلات و موانع رشد تولید دانست و بر لزوم ایجاد ثبات در سیاست های بازار و قوانین مربوط به این بخش تاکید کرد.
سولماز علیپور، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در خصوص جزئیات برگزاری اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور در تبریز گفت: حضور روسای خانه‌های صمت کشور در تبریز فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم با هم افزایی و ایجاد وحدت کلام برای گره‌های کور بخش صنعت و تولید گشایش های خوبی ایجاد کنیم.

1

وی افزود: در پایان این اجلاس ملی یک بیانیه به عنوان ماحصل اجلاس تنظیم خواهد شد و به عنوان بیانیه اجلاس سراسری خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت تا به نوعی نمایانگر دیدگاه متخصصان صنعت، معدن و تجارت کشور برای حل مشکلات موجود در این عرصه طی شرایط فعلی باشد.
علیپور در پایان گفت: برگزاری آیین ویژه گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن همزمان با اجلاس سراسری خانه های صمت کشور در تبریز جزو برنامه‌های ماست که برای روز دوم اجلاس سراسری خانه های صمت کشور برنامه ریزی شده است.
وی تاکید کرد: این اجلاس بزرگترین همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن خواهد بود و امیدواریم هم مسئولان استان و بخش خصوصی استان از این فرصت بهره‌های کافی را ببرند
انتهای پیام/
گردهمایی خانه‌های صمت سراسر کشور در اجلاس تبریز/ تب صنعت ایران در تبریز می‌ریزد سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار