مسابقات قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در تبریز آغاز شد

1402/04/19 - 17:10 - کد خبر: 96065 نسخه چاپی

نصر: سی امین دوره مسابقات قرآنی خانواده ها و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در رشته‌های مختلف با حضور ۸۰ نفر از سراسر کشور در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش نصر، معاون فرهنگی و آموزشی نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی روز دوشنبه در مراسم افتتاح این مسابقات اعلام کرد: در این دوره از مسابقات تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله استانی، ۸۰۰ نفر در مرحله منطقه ای رقابت کردند که در نهایت ۸۰ نفر در مرحله کشوری اعم از کارکنان، فرزندان و همسران انها به رقابت می پردازند.
حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی با بیان اینکه قرآن کریم دوای هر دردی است ، گفت: قرآن در جامعه ما باید جاری و ساری شود تا جامعه ما اسلامی شود و در عمل هم باید این اتفاق رقم بخورد.
وی به اهمیت عمل به قرآن و پیاده شدن فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید و اظهار کرد: سه هزار همکار قرآنی ما باید خودشان مکتب های قرآنی ایجاد کنند و خودشان سفره های قرآنی را پهن بکنند و این نور را به جامعه تزریق کنند چون در حال حاضر نیاز جامعه ما محتوای قرآنی، اخلاق و معنویت است.
خوئینی ادامه داد: اگر قرآن در جامعه پیاده شود بسیاری از مشکلات ما در جامعه حل و جامعه ما اصلاح خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انس و الفت خانواده‌های کارکنان با قرآن دانست و گفت: قرآن کتاب هدایت همه انسان‌ ها است.
اکبر فتحی افزود: طی رصدی که انجام شده است، خانواده‌هایی که با قرآن مأنوس هستند به لحاظ اخلاق‌مداری، ولایت‌مداری و حتی تحصیلات در ابعاد بالایی هستند.
فتحی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی؛ فرهنگ خدمت، ایثار، فداکاری و وظیفه‌شناسی است و اهمیت خوش‌رفتاری و خدمت بی‌منت به مردم در آیات مختلف قرآن مورد تأکید قرار گرفته است، ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی در جهادکشاورزی سبب خدمت مطلوب‌تر به مردم و جلب رضایت مخاطبان خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات متعدد رهبر معظم انقلاب در مورد قرآن، گفت: این مسابقات مقدمه‌ای برای مراتب بعدی فهم قرآن، کاربست قرآن و الحاق به روح قرآن است.
جهانبخش سلمانیان با بیان اینکه با قرائت، حفظ و ترتیل قرآن می خواهیم به سمت معنا و عقلانیت قرآن حرکت کنیم، گفت: عقلانیت قرآنی یعنی انسانی که قرآن تعریف می کند، عقلانیتی که در آن انسان یک ماشین بیولوژیک ۸۰ ساله نیست.
انتهای پیام/
مسابقات قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در تبریز آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار