رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی؛

۱۳ درصد دانش آموزان تبریز از سرویس مدارس استفاده می کنند

1402/04/18 - 17:14 - کد خبر: 95989 نسخه چاپی

نصر: رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ تا ۱۳ درصد دانش آموزان تبریز مشمول سرویس مدارس بوده و از این امکان برای جابجایی بین خانه و مدرسه استفاده می‌کنند.

به گزارش نصر، صمد علیزاده روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: اکنون حدود ۳۵۰ هزار دانش آموز در تبریز مشغول تحصیل هستند که از این تعداد حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار دانش آموز مشمول سرویس مدارس هستند.
وی اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امسال برای سرویس مدارس و جابجایی دانش آموزان تبریز نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو سواری، ۹۵۰ دستگاه خودرو مینی بوس و ۴۰۰ دستگاه ون است.
رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تلاش می شود تا در نام نویسی دانش آموزان، نزدیک ترین مدرسه مدنظر قرار گیرد، گفت: برای رفع مشکل سرویس مدارس جلسات متعددی با انجمن اولیا و مربیان، شهرداری، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان برگزار شده است.
علیزاده با اشاره به اینکه به علت پایین بودن نرخ سرویس مدارس سال گذشته، هیچ قراردادی در این زمینه بین رانندگان و شرکت های حمل و نقل با مدیران مدارس آموزش و پرورش منعقد نشد، ادامه داد: هیچ یک از رانندگان و شرکت های حمل و نقل مبادرت به امضای قرارداد نکردند و به طور مستقیم با اولیای دانش آموزان به توافق رسیدند.
وی با تاکید بر اینکه عدم امضای قرارداد با رانندگان و شرکت های حمل و نقل مانع از نظارت بر سرویس های مدارس می شود، یادآور شد: آموزش و پرورش به مقوله سرویس مدارس نگاه تربیتی دارد و خط قرمز آن دغدغه اولیا بوده بنابراین به دنبال تامین آسایش و آرامش اولیا و دانش آموزان است.
علیزاده با بیان اینکه مقوله سرویس مدارس یک مثلث سه ضلعی است، افزود: آموزش و پرورش، رانندگان و شرکت های حمل و نقل و تصمیم گیران اضلاع این مثلث بوده و تکمیل کننده آن نیز ضلع سوم و تصمیم گیران هستند و اگر قیمت منصفانه و بر اساس واقعیت های جامعه برای سرویس های مدارس تصویب شود، هم دغدغه اولیا و هم مشکل رانندگان و شرکت های حمل و نقل رفع می شود.

سال گذشته سودجویان از حواشی مربوط به سرویس مدارس سوءاستفاده کردند
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: سال گذشته موضوع افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس یک سری مشکلات جدی به بار آورد و حواشی هایی با خود به همراه داشت به طوری که نهادهای متولی در این خصوص پای کار نیامده و برخی از سودجوها از این فرصت استفاده کردند.
یاسین بجانی، افزود: امسال بر خلاف سال گذشته، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص موضوع سرویس مدارس قبل از همه پای کار بوده و مکاتباتی در این راستا انجام داده است.
وی اظهار کرد: نامه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص پیشنهاد افزایش نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز به صورت جزئی بررسی شده است.
بجانی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز در خصوص نرخ افزایشی به تصمیم نهایی نرسیده و آن را به صحن علنی ارجاع داده اند تا با همفکری سایر اعضا تصمیم واحدی برای آن گرفته شود تا در سال تحصیلی پیش رو مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

۶۰ درصد به نرخ مصوب سال گذشته برای کرایه سرویس مدارس اضافه شود
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: نامه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص پیشنهاد افزایش نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ به کمیسیون برنامه و بودجه هم ارجاع شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
علی نوای باغبان افزود: در این خصوص می توان هم به مصوبه سال گذشته تکیه و درصدی به آن اضافه کرد یا اینکه به نرخ میدانی اکتفا کرده و ۳۵ درصد پیشنهاد افزایشی در این راستا اعمال شود.
وی با بیان اینکه در این کمیسیون هم قرار شد تصمیم گیری این مهم به صحن علنی ارجاع شود، اظهار کرد: پیشنهاد می شود ۶۰ درصد به نرخ مصوب سال گذشته برای کرایه سرویس مدارس اضافه شود.
نامه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص پیشنهاد افزایش نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای شورای اسلامی تبریز با پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی نرخ سرویس مدارس امسال نسبت به مصوبه سال گذشته موافقت کردند.
انتهای پیام/
۱۳ درصد دانش آموزان تبریز از سرویس مدارس استفاده می کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار