سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

شرکتی که دلاری بلیت هواپیما می‌فروخت، تعلیق شد

1402/04/18 - 16:08 - کد خبر: 95982 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق شرکتی که به فروش دلاری بلیت هواپیما در مسیرهای پروازی داخلی اقدام کرده بود خبر داد.

به گزارش نصر، در روزهای گذشته خبری در ایسنا منتشر شد مبنی‌بر اینکه بلیت‌ مسیرهای پروازی ایران در سایت‌های عراقی با قیمت‌های دلاری به فروش می‌رسد؛ آن هم در شرایطی که در همان مسیرهای پروازی و در سایت‌های فروش آنلاین داخلی، بلیتی برای فروش وجود نداشت.
در این خصوص جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا اعلام کرد: در روزهای اخیر سایت عربی الدلیل که اقدام به فروش دلاری و بالاتر از نرخ‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری می‌کرد، مورد رصد دفتر نظارت سازمان قرار گرفت.  بررسی این موضوع در اولویت کاری سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته بود، همچنین وزیر راه و شهرسازی هم دستور پیگیری سریع این موضوع را داد.  طبق بررسی‌های کارشناسی به‌عمل‌آمده مشخص شد این سایت توسط شرکت «خدمات مسافرت هوایی وزین‌مهر اکسین» ایجاد شده است که دارای مجوز فروش الکترونیکی به آدرس oxintravel.ir از سازمان بود.
وی خاطرنشان کرد: به موجب این تخلف شرکت مزبور طبق آیین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی مصوب سال ۱۳۸۰، به‌دلیل گران‌فروشی و فروش ارزی بلیت پروازهای داخلی، نمایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بالاتر از نرخ‌نامه ابلاغی سازمان هواپیمایی و استفاده از تارنمای فاقد مجور فروش آنلاین بلیت، به‌مدت یک ماه تعلیق شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: الدلیل که ادعا می‌شد مرکزش در بصره است، در ایران قرار دارد و توسط شرکت وزین‌مهر اکسین ایجاد شده بود که دارای مجوز فروش الکترونیکی به آدرس oxintravel.ir است و به‌موجب تخلف  شرکت اکسین، دامنه الدلیل هم به‌مرجع قضایی برای انسداد و پیگرد قضایی متخلفین معرفی شده و از امروز با دستور دادستانی برای همیشه مسدود خواهد شد، همچنین شرکت خدمات مسافرت هوایی وزین‌مهر اکسین هم اگر در مدت زمان یک ماه تعلیق، به فروش بلیت اقدام کند، قطعا لغو مجوز خواهد شد.
یازرلو تأکید کرد: به هیچ عنوان نمایش، عرضه، انتشار و فروش بلیت هواپیما خارج از نرخ‌نامه اعلامی سازمان هواپیمایی، قانونی نیست و به مسافران‌ توصیه می‌شود موضوعات این‌چنینی را در سایت سازمان هواپیمایی با انتشار تصاویر بلیت، ثبت شکایت و گزارش کنند و مطمئن باشند سازمان نسبت به استرداد هزینه اضافه اقدام می‌کند. البته برخی مردم به گمان اینکه این شکایت زمان‌بر است از شکایت خود صرف‌نظر می‌کنند اما توصیه می‌کنیم به‌هیچ عنوان از شکایت صرف‌نظر نکنند و مطمئن باشند این موضوع پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/
شرکتی که دلاری بلیت هواپیما می‌فروخت، تعلیق شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار