فرماندار تبریز:

حل مشکلات حوزه نان در تبریز نیازمند هوشمندسازی بازرسی‌هاست

1402/04/18 - 11:39 - کد خبر: 95953 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز با تاکید بر نظارت مستمر و هوشمند از نانوایی‌ها، گفت: با هوشمندسازی بازرسی‌ها از نانوایی‌ها عمده مشکلات حوزه نان در این شهرستان حل می‌شود.

به گزارش نصر، یونس فاتح، روز یکشنبه در جلسه کمیته ساماندهی آرد و نان در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: شفاف بودن فعالیت نانوایی ها و نظارت مستمر توسط بازرسان با احساس مسوولیت بیشتر برای رفع مشکلات این حوزه ضروری است.
وی با تاکید بر حمایت دستگاه های متولی از بازرسان با تامین امکانات مورد نیاز آن ها، اظهار کرد: تامین امنیت ناظران و بازرسان نانوایی ها در این راستا می تواند کارساز باشد.
فاتح، ادامه داد: اعتماد سازی در بین نانوایی ها نیز می تواند تخلفات این حوزه را به حداقل برساند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: جلسات این کمیته در راستای ساماندهی موضوع آرد و نان هر هفته سه روز برگزار می شود و مشکلات مربوط به امور نان و آرد و شکایت های رسیده و بازرسی از نانوایی ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
صمد حضرتی، افزود: عمده تخلف نانوایی ها، گران فروشی، تقلب و عرضه خارج از شبکه آرد بوده و در صورت نظارت بیشتر بر فعالیت های آنان می توان از بروز این تخلفات جلوگیری کرد.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه تلفنی ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش کنند تا هرچه سریعتر به این تخلفات رسیدگی شود.
طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان که با اهداف جلوگیری از رانت، فساد و تخلف در زنجیره تولید آرد تا مصرف نان و پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه آرد اجرا شد برای تحقق تمامی اهداف نیازمند اجرای کامل طرح است.
این طرح هم اکنون در مرحله چهارم است و برای رسیدن به نظم و انضباط در سیستم توزیع و عرضه نان باید به طور کامل به اجرا درآید تا برخی مشکلات و کاستی های اجرای طرح مرتفع شود.
در سه ماه نخست امسال متخلفان حوزه قاچاق کالا و ارز در استان در جریان رسیدگی به یک هزار و ۱۱۰ پرونده به پرداخت بیش از یک‌هزار و ۱۵ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال، متخلفان حوزه قاچاق کالا و خدمات به دنبال رسیدگی به دو  هزار و ۶۲۱ پرونده تخلف به پرداخت بیش از ۶۳۸ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال و و متخلفان حوزه بهداشت، دارو و درمان در جریان رسیدگی به ۱۷۷ پرونده تخلف به پرداخت بیش از ۶ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
انتهای پیام/
حل مشکلات حوزه نان در تبریز نیازمند هوشمندسازی بازرسی‌هاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار