معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

آغاز رویداد «الف تا» و «ساخت ایران» از فردا

1402/04/17 - 16:38 - کد خبر: 95912 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های فنی و حرفه ای باید با بازار کار ارتباط داشته باشد و باید بتوایم تقاضامحور عمل کنیم.

به گزارش نصر، محمدمهدی کاظمی در نشست خبری رویداد ملی الف تا و ساخت ایران با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی گفت: بعد از ۱۲ سال هنوز در تحقق اهداف سند تحول ناکام بوده ایم البته اقدامات زیادی توسط معلمان و مدیران صورت گرفته است.
وی عدم داشتن الگوی اجرایی واحد را دلیل اجرا نشدن سند تحول دانست و گفت: دلیل دیگر عدم اجرای سند تحول عدم به اشتراک گذاری تجربیات موفق در این زمینه است. رویداد الف تا هم با توجه به همین دو مساله شکل گرفت و برای اجرای آن برنامه ریزی کردیم. ذیل این رویداد بزرگ رویداد ساخت ایران هم برگزار خواهد شد که هدف از اجرای آن آموزش مهارت‌های کاربردی و ارائه محصولات موفق دانش آموزان هنرستانی است.
کاظمی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عامل مؤثر در رفع بیکاری است، افزود: از همین رو توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد تاکید نظام آموزشی بوده است. آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم و توسعه هنرستان‌ها مورد توجه وزارت آموزش و پرورش بوده است. سال گذشته توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پایه دهم، توسعه دو درصدی داشته است و تلاش می‌کنیم سال آینده توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بیش از دو درصد رشد داشته باشد تا بتوانیم به هدف ۴۱ درصدی نظام آموزش مهارتی دست یابیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با بازار کار ارتباط داشته باشد باید بتوانیم تقاضامحور عمل کنیم و آموزش‌هایی ارائه دهیم که در بازار کار متقاضی داشته باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رویداد ساخت ایران نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات هنرستان هاست که ۱۴۷۰ اثر تولیداتی خواهیم داشت این تولیدات در ۱۲۰ رشته بوده که پس از داوری استانی به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند. از مجموع ۱۴۷۰ اثر، ۲۷۲ محصول انتخاب شده اند و در طول رویداد ساخت ایران ۱۲ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب خواهند شد.
کاظمی با بیان اینکه بخش هنرجویی و سناریونویسی را هم برای دانش آموزان فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته ایم گفت: در بخش ایده‌ها ۱۴۴۶ ایده در قالب سناریونویسی مورد بازبینی داوران قرار گرفته و ۲۰۴ سناریو به مرحله کشوری راه پیدا کرد. نهایتاً ۱۶ سناریو برای ارائه در این رویداد در غرفه‌های مشخصی به نمایش در خواهند آمد.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه ساخت ایران از ۱۸ تا ۲۰ تیر در مصلی تهران آثار برگزیده به نمایش در خواهند آمد گفت: دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس در میدانی رقابتی در مدت زمان ۵ دقیقه ایده‌ها، محصولات و تولیدات خود را مورد داوری داوران قرار خواهند داد. پیش از این هم از نمایشگاه‌های استانی استقبال خوبی داشته ایم و امیدواریم نمایشگاه رویداد ملی ساخت ایران و الف تا در مرحله کشوری هم موجب رشد، انگیزه و اشتیاق دانش آموزان و جذب فعالان صنعت در کشور باشد.
انتهای پیام/
آغاز رویداد «الف تا» و «ساخت ایران» از فردا خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار