استاندار آذربایجان‌شرقی:

نوسازی بافت فرسوده عقب‌ماندگی در طرح های مسکن را جبران می‌کند

1402/04/17 - 16:24 - کد خبر: 95911 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توجه به نوسازی بافت فرسوده و پروژه‌های خودمالکی، عقب‌ماندگی در طرح های مسکن را جبران می‌کند.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز شنبه در جمع اعضای شورای مسکن آذربایجان شرقی، با بیان اینکه عدم نظارت و پیگیری تصمیمات شورای مسکن، علت اصلی عقب‌ماندگی در اجرای طرح های مسکن است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها برای ۲ سال اول دولت، باید ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در استان آغاز و بخش عمده آن نیز رو به اتمام می‌ شد.
وی با تاکید بر اینکه در زمان کنونی ۷۷ هزار واحد مسکن در آذربایجان شرقی در حال ساخت بوده و تعداد واحدهای در حال اتمام نیز بسیار اندک است، اظهار کرد: ۸۰ درصد کارهای اجرای پروژه ها مربوط به نظارت و پیگیری بوده و مدیران استانی باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ مدیری نمی‌خواهد از خود هزینه کند تا اجرای پروژه ها با سرعت بیشتری اجرا شود، گفت: دود این کار مسوولان به چشم مردم می‌رود.
خرّم، با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در جلسات اگر پیگیری و نظارت بر روند اجرا انجام نشود، هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی شود، ادامه داد: فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی باید هدفمند و برنامه‌ریزی‌ شده باشد و در زمان مشخص به نتیجه برسد.
وی با اشاره به راهکارهای لازم برای پیشرفت طرح های مسکن، یادآور شد: آذربایجان شرقی از استان‌های نخست در موضوع بافت فرسوده بوده و این بافت، فرصتی برای ساخت مسکن به شمار می‌رود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در بافت‌های فرسوده، هم زیرساخت‌ها آماده است، هم تسهیلات و متقاضیان آماده ساخت هستند و شهرداری و سایر دستگاه‌ها خدماتی نیز همکاری می‌کنند بنابراین موضوع نوسازی بافت فرسوده باید با جدیت پیگیری شود.
خرّم افزود: توجه ویژه به پروژه‌های خودمالکی از دیگر راهکارها برای تسریع در اجرای پروژه های مسکن بوده و دولت در این راستا آماده ارایه تسهیلات و مجوزهای لازم است و مردم نیز می‌توانند واحد مسکونی خود را مطابق دلخواه خود بسازند.
وی با انتقاد از عدم نظارت بر مشاوران املاک در استان، اظهار کرد: با وجود ابلاغیه دولت، هیچ کار موثری در این خصوص در استان انجام نشده و اگر این موضوع به صورت جدی پیگیری نشود سایر اقدامات بخش مسکن نیز در کاهش مشکلات این بخش موثر نخواهد شد.
گفتنی است جلسه شورای عالی مسکن امروز به ریاست رییس جمهور تشکیل شد و استانداران سراسر کشور نیز به صورت ارتباط تصویری در این جلسه حضور داشتند.
انتهای پیام/
نوسازی بافت فرسوده عقب‌ماندگی در طرح های مسکن را جبران می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار