گزارش اختصاصی نصر/

آخرین وضعیت اصلاح کیفیت چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز

1402/04/17 - 15:14 - کد خبر: 95898 نسخه چاپی

نصر: بعد از مدت ها تلاشی برای حل مشکل چمن ورزشگاه یادگار امام صورت گرفت، بنظر می رسد این موضوع خارج از اختیارات استانی بوده و در سطح وزارتخانه بایستی توجه شود.

به گزارش نصر، پس از نشستن پاکو خمس بر روی نیمکت تراکتور و ایراد گرفتن این سرمربی نام آشنا از وضعیت چمن وررشگاه یادگار امام، تلاش های زیادی برای تعویض چمن صورت گرفت، اما این تلاش ها در سطح استان کافی نبوده و در سطح وزارتخانه پیگیری شد.
موضوع چمن ورزشگاه یادگار امام به جایی کشیده شد که در سفر وزیر ورزش و جوانان به تبریز این مطالبه از سوی خبرنگاران مطرح شد و سجادی وعده پیگیری این موضوع را در هیات دولت داد. با وجود اینکه وزیر ورزش و جوانان از وزیر جهاد کشاورزی درخواست رفع مشکلات چمن وارداتی داده بود، اما بر اساس شنیده ها وزارت جهاد کشاورزی این خواسته را به دلیل برخی محدودیت های فنی در واردات بذر یا گیاه رد کرد و در همین زمینه می توان گفت موضوع واردات چمن رولی به طور کامل منتفی شد.
پس از این اتفاق، اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار «نصر» در خصوص موضوع واردات چمن گفت: مشکل واردات چمن تنها مشکل تیم تراکتور نیست و هیچکدام از باشگاه های ایران نمی توانند بدون حل موانع قانونی چمن یا بذری وارد کشور کنند، بنابراین هواداران تراکتور نباید تصور کنند که این مشکل مربوط به تبریز است بلکه یک مسئله کشوری است.
وی در ادامه افزود: واردات چمن جزو قوانین نباتی کشور بوده و صدور مجوز آن به استان ربطی ندارد و در کل کشور ممنوع است.
فتحی با بیان اینکه مجوز تولید چمن با کیفیت به یک تولید داخلی داده شده است، اظهار داشت: چمن درخواستی با همان کیفیت توسط یک شرکت داخلی تولید می شود و با توجه به موانع موجود در صورت عدم کسب مجوز چاره ای جز استفاده از محصولات داخلی نداریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان بارها پیگیری خود را در خصوص واردات چمن انجام داده است، اما سازمان نباتات اجازه نداده است. ولی با این وجود از خواسته خود کوتاه نخواهیم آمد. با این حال تمایل داریم این اتفاق برای تبریز رخ دهد، ولی موضوع چون از اختیارات استان خارج است، نمی توان در استان تصمیم گرفت و تنها نظر کارشناسی که از استان گرفته می شود را مساعد اعلام کردیم.
وی در پایان گفت: واردات چمن را نمی توان به طور کامل منتفی دانست، اما این اتفاق به دلیل همزمان شدن با تغییر وزیر جهاد کشاورزی کمی دچار مشکل شد، ولی از وزیر جدید نیز در خصوص حل این مشکل پیگیر خواهیم بود.
در ادامه نیز این موضوع از اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری شد که در این پیگیری ها مشخص شد با توجه به اینکه موضوع واردات چمن از دست استان خارج شده و در مرحله کشوری پیگیری می شود، بنابراین زمان کافی نیز برای حل این مشکل وجود ندارد و راهکارهای جدیدی برای رفع ایرادات در نظر گرفته شده است.
حبیب ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در گفتگو با خبرنگار «نصر»، در خصوص راهکارهای قانونی برای تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) گفت: با توجه به اینکه تنها ورزشگاه مورد تایید AFC استادیوم یادگار امام تبریز می باشد، لذا تمام تلاش خود را برای تعویض این چمن انجام دادیم که موانع قانونی اجازه وارد کردن چمن را تا این لحظه نداده است.
وی در ادامه افزود: به دلیل تاخیرهای موجود در حل پروسه های اداری و با توجه به کمبود وقت کافی، علاوه بر تقویت چمن و رفع ایرادات موجود، زمین های شماره دو و سه در مجموعه یادگار امام ایجاد خواهد شد و در زمان مناسب چمن های ذخیره برای تعویض چمن فعلی استفاده می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در توضیح بودجه هشت میلیارد تومانی که برای تعویض چمن یادگار امام در نظر گرفته شده بود، گفت: از هشت میلیارد تومانی که وزیر ورزش و جوانان برای چمن یادگار امام در نطر گرفته بود، حدود یک میلیارد تومان صرف قرارداد با پیمانکار به منظور استفاده از دستگاه های تقویت چمن ورزشگاه خواهد شد و مابقی به اضافه سه میلیارد تومان دیگر که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مساعدت شده بود، صرف ایجاد چمن ذخیره شماره دو و سه خواهد شد.
ستوده نژاد در پایان تصریح کرد: با وجود تمایل به تعویض چمن، متاسفانه این اتفاق تاکنون صورت نگرفته ولی با این حال تلاش کردیم تا چمن را در بهترین حالت در اختیار تیم تراکتور قرار دهیم. البته چمن های شماره دو و سه زیر نظر کارشناسان متخصص کاشته شده و چمنی با کیفیت تر جایگزین خواهد شد.
گزارش نصر می افزاید، مشکل چمن ورزشگاه یادگار امام از اختیارات مدیران استانی خارج شده و مسئولین کشوری بایستی در خصوص تسهیل واردات اقدام کنند که با توجه به سابقه های قبلی و قوانین سفت و سخت کشوری این موضوع بعید به نظر می رسد و بهترین گزینه برای حل موضوع چمن، رفع ایرادات آن تا زمان برگزاری رقابت ها می باشد.
البته نباید از نقش نمایندگان مجلس غافل بود و با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری هایی که در سطح وزارتخانه بایستی صورت گیرد، باید از طریق نمایندگان مجلس انجام شود چراکه نمایندگان بیشترین دسترسی را به مدیران کشوری و وزرا دارند.
انتهای پیام/ 
آخرین وضعیت اصلاح کیفیت چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار