نایب رئیس انجمن صنفی کاریابی های بین المللی کشور مطرح کرد:

اعزام نیروی کار به کشورهای اسکاندیناوی

1402/04/17 - 13:44 - کد خبر: 95892 نسخه چاپی

نصر: نایب رئیس انجمن صنفی کاریابی های بین المللی کشور از اعزام نیروی کار فنی و مهندسی ،داروسازی و کادردرمان به کشورهای اسکاندیناوی خبر داد.

به گزارش نصر، باقری فرح بخش با اعلام این خبر افزود: متقاضیان شغل و به‌ویژه اعزام به خارج حتما مجوز موسسه کاریابی را به طور دقیق استعلام کنند.
وی گفت: ثبت شرکت تحت هر عنوانی دلیلی بر مجوز فعالیت شرکت نبوده و فعالیت‌های اعزام نیروی کار و اعزام دانشجو به خارج از کشور باید با مجوز‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراه باشد.
وی با بیان اینکه اعزام فارغ التحصیلان اشباع شده ارشد و دکتری در رشته‌های فنی و مهندسی، هنر و سایر رشته‌ها دغدغه ما است خاطرنشان کرد: با همکاری دفاتر کاریابی فارغ التحصیلان ارشد و دکتری را بدون نیاز به زبان کشور مقصد و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی به کشور‌های سوئد، فنلاند، اتریش، نروژ، دانمارک و ... اعزام می‌کنیم.
باقری فرح بخش گفت: همچنین اعزام داروسازان و سایر کادر درمان به کشور‌های اسکاندیناوی نیز در دستور کار هست.
وی افزود: مقدمات همکاری‌های مشترک ایران با کشور‌های قطر، ارمنستان، عراق و عمان برای اعزام نیروی کار ایرانی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه این روند در دنیا با تفاهم نامه‌های بین المللی در حال اجرا است افزود: با توجه به شرایط ایران این مساله بر عهده بخش خصوصی گذاشته شده است.
وی گفت: به طور معمول بازه زمانی برای اعزام نیروی کار به کشور‌های مختلف بین ۶ ماه تا دو سال متغییر است.
وی ادامه داد: امکان همراهی و ملحق شدن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال در بدو ورود وجود داشته و در صورت تمایل همسر کارجو درخواست و اخذ ویزای کار مجزا را طبق قوانین وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی در سه مرحله انجام می‌دهیم.
فرحبخش ادامه داد: دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار در زمینه تنظیم قرارداد‌های کاری، ساپورت‌های حقوقی، راهنمایی و مشاوره، معادل سازی مدارک، مشاوره در پیدا کردن مکان مناسب زندگی، کمک به عوض کردن شغل، حمایت‌های روانشناسی و سایر خدمات جانبی در کشور‌هایی که وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی با هماهنگی وزارت امورخارجه و سفارت مربوطه در کشور مقصد اجازه فعالیت دفتر حمایتی را داده‌اند به صورت مجزا و با دریافت هزینه‌هایی مخصوص به هر کشور فعالیت می‌کنند.وی هدف از اعزام نیروی کار به خارج از کشور را انتقال دانش و تجربه، ارزآوری و اعزام نیروی کار مازاد عنوان کرد.
وی گفت: شرایط اعزام نیروی کار به خارج از کشور داشتن حداقل مدرک لیسانس،نداشتن سوپیشینه، تسلط به زبان انگلیسی بدون محدوددیت سنی می‌باشد.
وی هزینه‌های اعزام نیروی کار به خارج از کشور را شامل هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و هزینه کشور مقصد عنوان کرد.
رئیس انجمن صنفی کارآفرینان استان آذربایجان شرقی گفت: درصد هستیم تا کانالی ایجاد کنیم که کارآفرینان ساکن خارج از کشور و نیروی کار ایرانی خارج از کشور از مبادی قانونی بتوانند پول شان را به داخل کشور انتقال دهند و علاوه بر انتقال تجربیات ارز آوری نمایند .
فرحبخش گفت: نیروی کار ایرانی بیشترین درصد وفق پذیری با کشور مقصد را در دنیا دارند.
وی از مسئولان خواست کاریابی‌ها را بر اساس درصد اعزام نیروی کار به خارج از کشور درجه بندی کنند تا مردم در مراجعه به کاریابی‌ها دچار مشکل نشوند و مردم نیز برای مهاجرت از طریق دفاتر مجاز و دارای تاییدیه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کنند.
فرح بخش در پایان گفت: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات به آدرس دفتر تبریز-ولیعصر-همافر غربی- مرکز تجارت اطلس- طبقه۸- واحد ۱۳ و دفتر تهران به نشانی تهران -سه راهی اقدسیه- اول نیاوران-مجتمع اطلس مال طبقه A2-07 موسسه کاریابی بین المللی آرمان ماندگار مراجعه فرمایند.
https://www.instagram.com/armane_mandegar/#
انتهای پیام/
انتهای پیام/
اعزام نیروی کار به کشورهای اسکاندیناوی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار