خبر/

فعالیت معدن پوکه جانقور باسمنج تعلیق شد

1402/04/17 - 11:53 - کد خبر: 95877 نسخه چاپی

نصر: فعالیت معدن پوکه جانقور بخش باسمنج به دنبال اعتراض اهالی روستا به دستور فرماندار شهرستان تبریز تا تعیین تکلیف نهایی و ساماندهی نحوه تردد ماشین‌آلات به تعلیق درآمد.

به گزارش نصر، یونس فاتح روز شنبه با حضور در روستای جانقور بخش باسمنج و گفت و گو با اهالی روستا اعلام کرد: با توجه به نارضایتی اهالی روستا از فعالیت معدن پوکه جانقور به دلیل مشکلات ناشی از تردد ماشین‌آلات و تولید ریزگردها، پیگیری‌های کارشناسی و قانونی تداوم یافته و جهت تعیین تکلیف نهایی تعلیق می شود.
وی ادامه داد: با همکاری بهره‌بردار معدن، تردد ماشین آلات معدن پوکه جانقور تا بررسی و به نتیجه رسیدن موضوع فعالیت معدن و جلب رضایت اهالی انجام نمی‌شود تا راهکارهای قانونی و کارشناسی مورد بررسی فنی قرار گیرد.
روستای جانقور از توابع باسمنج در ۲۳ کیلومتری تبریز با جمعیتی حدود ۱۰۰۰ نفر است که غالبا کشاورز و دامدار هستند .
به گفته هانیه سعیدی، دهیار روستای جانقور، وجود معادن پوکه در این روستا باعث آسیب‌های جدی به بافت کشاورزی، زراعی، دامداری و دیگر مشکلات جسمی شده است.
وی گفت: معدن‌داران به‌بهانه داشتن مجوز، راه‌های روستایی را تخریب کرده‌اند و با تردد وسیله‌های حمل‌ونقل سنگین و آلودگی صوتی، موجب آزار اهالی روستا شده‌اند.
پوکه معدنی سنگی آتشفشانی است که پس از سرد شدن سنگ های آتشفشانی تشکیل می شود.
کشور ایران جزء چند کشور اصلی در تولید پوکه معدنی است. در ایران قله کوه های دماوند، سبلان، سهند، تفتان پوکه استخراج می شود. ایران مقاوم چهارم را در استخرج پوکه معدنی دارد و سالانه حدود ۱۵۰۰ تن پوکه معدنی تولید می کند.
انتهای پیام/
فعالیت معدن پوکه جانقور باسمنج تعلیق شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار