هواشناسی اعلام‌کرد:

هشدار وقوع دمای بالای ۴۹ درجه و احتمال آتش‌سوزی‌ مراتع

1402/04/17 - 11:22 - کد خبر: 95870 نسخه چاپی

نصر: سازمان هواشناسی با اعلام افزایش نسبی دما و پایداری در جو در اکثر استان‌ها، برای وقوع دمای بالای ۴۹ درجه در برخی مناطق به‌ویژه در جنوب غرب کشور تا پایان هفته هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش نصر، از امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و گلستان، با افزایش نسبی دما مواجه هستیم تا جایی که هواشناسی به دلیل احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری و پرورش زنبور عسل هشدار سطح زردصادر کرد.
هواشناسی با اعلام وقوع دمای بالای ۴۹ درجه در برخی مناطق به‌ویژه در جنوب غرب کشور به کشاورزان هم هشدار داد.
احتیاط در فعالیت در فضاهای باز به‌ویژه در ساعت‌های اوج گرما، مصرف بهینه انرژی، خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت، در صورت روشن کردن آتش در مراتع اطمینان از خاموش کردن کامل آن پیش از ترک محل و انجام تمهیدات پیشگیرانه لازم، از توصیه‌های هواشناسی است.
هواشناسی همچنین برای امروز تا پایان فردا (یکشنبه) وضعیت جوی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان را به دلیل افزایش سرعت باد و نفوذ گردوغبار از کشورهای همسایه و کاهش دید و کیفیت هوا، زرد اعلام کرده است.
مخاطراتی چون افزایش سرعت باد و احتمال نفوذ گردوغبار از عراق و ماندگاری آن، احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید افقی و آلودگی هوا و احتمال اختلال در پروازها این مناطق را تهدید می‌کند. هواشناسی نسبت به احتیاط و اجتناب از تردد غیرضروری گروه‌های حساس مانند بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه کرده است.
بر اساس این خبر از فردا در نوار شمالی کشور به‌ویژه سواحل خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته آینده در نوار شرقی و مرکز کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت.
انتهای پیام/
هشدار وقوع دمای بالای ۴۹ درجه و احتمال آتش‌سوزی‌ مراتع خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار