مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تلفیق هنر با معارف دینی باعث ماندگاری هنر می‌شود

1402/04/17 - 10:23 - کد خبر: 95862 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تلفیق هنر با معارف و مفاهیم دینی، هویتی و اعتقادی هم باعث ماندگاری هنر و هم باعث گسترش این مفاهیم می‌شود و هرجا هنر در خدمت مفاهیم دینی بوده یک برهم‌کنش متقابل به همراه داشته است.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی، در آیین افتتاح دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، تبریز را خاستگاه نستعلیق عنوان کرد و گفت: تبریز از اقطاب هنر خوشنویسی ایران و جهان است .
وی هنر خوشنویسی را بارزترین،‌ اصیل‌ترین و مشهورترین هنر مسلمانان و از جلوه‌های دین اسلام و تشیع برشمرد و گفت: هنر فاخر خوشنویسی تجلی کلام وحی و به مثابه زبانی مشترک برای مسلمانان جهان است و امروز تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام و محور و خاستگاه خط نستعلیق محل تجلی این جلوه‌هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در ادامه به برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی غدیر اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی خوشنویسی غدیر دوران باشکوهی را صاحب و همواره جریان‌ساز بوده است و امروز پس از وقفه‌ هفت ساله، دهمین دوره‌ این جشنواره کار خود را آغاز می‌کند.
وی در ادامه به مردمی سازی هنر در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۵۲ کلان پروژه فرهنگی و هنری به جریان‌های مردمی در استان سپرده شده و خود هنرمندان و اصحاب فرهنگ مجربان برگزاری برنامه‌ها در این حوزه هستند.
وی همچنین از جریان‌سازی،‌ جهت‌دهی و واسپاری دهها کلان پروژه فرهنگی و هنری به نهادهای مردمی، موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری در ماههای آینده خبر داد.
بلاغی، رشد، نمو و تعالی فرهنگ و هنر را در گرو واسپاری این امور به خود هنرمندان و اصحاب فرهنگ و همراهی و همدلی خود هنرمندان دانست.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواه نیز روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۷ در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
تلفیق هنر با معارف دینی باعث ماندگاری هنر می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار