رییس اورژانس کشور:

توسعه ناوگان هوایی اورژانس نیازمند تأمین اعتبار است

1402/04/16 - 17:35 - کد خبر: 95838 نسخه چاپی

نصر: رییس اورژانس کشور گفت: برای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی هم دولت و هم مجلس باید اعتبار مناسبی را در نظر بگیرند و به محض تامین اعتبار بالگردها را تهیه و  در اختیار استانها هم قرار می دهیم.

به گزارش نصر، جعفر میعادفر روز جمعه در حاشیه آیین آغاز به کار دومین پایگاه اورژانس هوایی تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در کشور حدود ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی فعالیت دارند و طبق برنامه ششم توسعه حدود ۱۴۰۰ پایگاه عقب مانده داریم. علاوه بر آن برای حفظ وضعیت موجود هم با کسری مواجهیم.
وی با اشاره به کمبود ۱۵ هزار نفر نیروی اورژانس نیز افزود: از این تعداد د حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نیرو در مرکز ارتباطات و پایگاه های اورژانس فعالیت خود را اخیرا آغاز کرده اند.
میعادفر تصریح کرد: تعداد بالگردهای تخصصی ما نیز حدود هشت فروند است که کافی نیست و برای جبران کمبودها از امکانات سایر سازمان‌ها و نهادها برای حل مشکلات اقصی نقاط کشور استفاده می کنیم. باید تلاش کنیم این خدمات را تخصصی کنیم و با خدمات تخصصی به مردم خدمت کنیم، هم دولت و هم مجلس باید در بحث زیرساخت های فوریت های پزشکی کمک کنند.
وی تصریح کرد: این پایگاه دومین پایگاه اورژانس هوایی تهران و اولین پایگاه اورژانس هوایی تخصصی با بکار گیری هلی کوپتر مخصوص اورژانس در کشور است.
میعادفر در مورد فرسودگی ناوگان زمینی اورژانس نیز گفت: در اولین مناقصه برگزار شده برای تامین ۶۰۰ دستگاه آمبولانس برنامه ریزی شده که در حال حاضر با مشکل تامین ارزی مواجه شده ایم که در این ارتباط با ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کرده ایم و به محض تامین اعتبار ارزی که حدود ۳۵ میلیون دلار است، آمبولانس های وارداتی تامین می شوند.
وی خاطرنشان کرد: برای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی هم دولت و مجلس باید اعتبار مناسبی را در نظر بگیرند و به محض تامین اعتبار بالگردها را تهیه و در اختیار استانها هم قرار می دهیم.
انتهای پیام/
توسعه ناوگان هوایی اورژانس نیازمند تأمین اعتبار است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار