امام جمعه اهر:

غدیر خم اتمام نعمت و اکمال دین بر بشریت است

1402/04/16 - 16:14 - کد خبر: 95835 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه اهر، غدیر خم را روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت عنوان کرد و گفت: واقعه غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان و مقدمه ای برای ظهور و انتظار برای منجی عالم بشریت می‌باشد که در آن اثبات شایسته سالاری دینی در مکتب امامت و ولایت در تاریخ ناب اسلام به نمایش گذاشته شد و تاکنون نیز این شایسته سالاری ادامه دارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام جواد حاجی زاده ۱۶ تیر در جشن بزرگ عید غدیر شهرستان اهر، مسئله غدیر و انتخاب حضرت علی را به عنوان مولای مسلمین بسیار مهم برشمرد و افزود: معرفی حضرت علی به عنوان مولای مسلمین یعنی تصدی امور مسلمین که امروز دین اسلام به برکت فداکاری و رشادت‌های آن حضرت و اصحاب با وفای رسول اکرم(ص) در بین ادیان جهان حرف اول را می‌زند و امروز نیز ثمره آن انقلاب اسلامی ایران می‌باشد که هیچ دشمنی را یارای مقابله با این انقلاب نیست و با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی قدرتمندتر از همیشه در مقابل دشمنان ایستاده و تا ظهور منجی دو عالم بشریت حضرت امام مهدی(عج) به راه خود ادامه خواهد داد. 
وی در ادامه با اشاره به مسئله رسالت و امامت از آغاز خلقت انسان تا کنون گفت: در راستای هدایت انسان‌ها پیامبران زیادی آمده و رفته‌اند که تکمیل همه آن‌ها همان رسالت و امامت می‌باشد که پیامبر اکرم با زحمات زیاد توانست مردم را از گمراهی و جهالت نجات داده و آن‌ها را به دین اسلام آشنا و زندگی معنوی بیاموزد و پس از رسالت ادامه این زندگی با امامت و ولایت است که اگر درجامعه ای مدیریت درست و صحیح نباشد و مدیریت و رهبری جامعه به دست انسان‌ها نالایق و زورگو بیافتد بشریت نمی‌تواند راحت زندگی کرده و حق خود را از ظالم بگیرد.
امام جمعه اهر ادامه داد: در طول تاریخ و حکومت‌های گذشته از زمان نبوت پیامبران تاکنون همیشه رهبران و انسان‌های کامل برای هدایت بشریت ظهور کرده‌اند تا انسان‌ها بتوانند با تکیه بر این افراد به زندگی راحت و سعادتمند دست پیدا کنند که انسان کامل همان پیامبران و امامان است.
حجت الاسلام حاجی زاده همچنین به زندگی نامه و نحوه امامت حضرت امام علی(ع) در کتاب خطبه غدیر اشاره کرد و گفت: در روز غدیر یک جریان سازی اتفاق افتاده و آن جریان سازی امامت، ولایت و رهبری بود و این موضوع مهمی است که تا کنون نیز ادارمه دارد و در خطبه‌های غدیر بیشتر به آن پرداخته شده است.
وی در ادامه به برکات دهه ولایت و امامت در شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: در این دهه مبارک از عید قربان تا عید غدیر برنامه‌ها و مراسمات متنوعی در این شهرستان برگزار شد که از جمله آنها ذبح ۲۰۰ رأس گوسفند توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان و توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان و همچنین برگزاری باشکوه جشن بزرگ عید غدیر با همکاری سپاه ناحیه اهر و ستاد برگزاری عید غدیر این شهرستان که جای تقدیر دارد.
گفتنی است، به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت، جشن‌های بزرگ ولایت و امامت و عید غدیر خم با شرکت مسئولان ارشد شهرستانی، اقشار مختلف مردم، اصناف و کسبه، بسیجیان، خاانواده‌های شهدا و ایثارگران و... به همراه برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، بومی و محلی، ورزشی، نوافشانی، جشن و شادی، مسابقات ویژه غدیر و ... در جوار شهدای گمنام پارک شیخ شهاب الدین اهری برگزار شد.
انتهای پیام/
غدیر خم اتمام نعمت و اکمال دین بر بشریت است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار