خبر/

۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اختصاص یافت

1402/04/16 - 13:49 - کد خبر: 95831 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آبی اولویت دار این حوزه به شرکت آب منطقه‌ای استان اختصاص یافت.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده روز جمعه در جشن غدیر این شرکت با بیان اینکه هر کس در جامعه وظیفه‌ای دارد و وظیفه این شرکت تامین آب مورد نیاز استان است، افزود: ۵۰ میلیارد تومان نیز به منظور رفع تنش آبی در تبریز برای شرکت آب و فاضلاب استان تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اتمام ۱۶ پروژه آبی در ماه‌های اخیر در سطح استان، گفت: اشتغالزایی، توسعه حوزه های آبی استان، تامین آب شرب و بهبود کیفیت آب مصرفی مردم از جمله تاثیرات مهم اجرای این پروژه‌ها است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: این شرکت طرح ابتکاری در حوزه مشارکت با حضور بخش خصوصی جهت تکمیل شبکه‌های پایاب استان ارایه و وزارت نیرو این تجربه موفق را به عنوان یک طرح ملی برای توسعه به تمامی سطح کشور اعلام کرده است.
پروژه ۲۰ ساله سد قیزقلعه سی تا آخر شهریور با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد
غفارزاده با بیان اینکه پروژه ۲۰ ساله سد قیزقلعه سی تا آخر شهریور با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد، ادامه داد: آب منطقه‌ای استان افتخار سقایی را بر عهده داشته که وظیفه خطیری است و هر کس در بخش‌های مختلف این شرکت تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه همکاران این شرکت، مسوولیت پذیری ویژه‌ای در حوزه آب دارند، یادآور شد: این مهم باعث شده است تا شرکت آب منطقه‌ای استان به عنوان سازمانی پیشرو و موفق معرفی شود و با تلاش شبانه روزی برای تامین آب، چالش‌ها به موقع شناسایی و رفع می‌شود.
غفارزاده، افتتاح پروژه‌ انتقال آب میانه توسط رییس جمهور و تمجید وی از تلاش شبانه روزی و چند شیفته همکاران این شرکت برای اجرای این پروژه را افتخاری برای نیروهای این شرکت دانست و افزود: همکاران صنعت آب منطقه ای، به استان و مردم خود تعصب داشته و خدمت به این مردم را وظیفه خود می‌دانند.

میزان تولید سالانه آب شرب شهری و روستایی در استان آذربایجان شرقی حدود ۳۳۰ میلیون مترمکعب است که ۷۵ درصد تامین آب شرب استان از طریق آب منطقه ای و ۲۵ درصد نیز از طریق چاه های شرکت آب و فاضلاب تامین می شود.
حدود دو هزار و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که حدود یک میلیون و ۱۳۷ نفر از جمعیت استان را در خود جای داده اند؛ از این تعداد یک هزار و ۹۴۵ روستا، دارای بالای ۲۰ خانوار است و حدود ۷۵۴ روستا نیز کم تر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
بنا بر آمار، بیش از دو هزار و یکصذ روستای آذربایجان شرقی دارای آب لوله کشی و نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت روستاها زیر پوشش آب و فاضلاب هستند.
قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه آب لوله کشی متصل شوند.
آبرسانی به روستاهای آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم شتاب گرفته به گونه ای که علاوه بر اجرای همزمان مجتمع های آبرسانی روستایی، روستاهای مشکل‌دار این خطه از ۴۰۰ مورد در سال گذشته به کمتر از یک سوم در تابستان امسال کاهش یافت.
انتهای پیام/
۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اختصاص یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار