استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاهیان پیشتاز مشارکت در انتخابات باشند/تولید دانش برای فناوری

1398/09/25 - 15:19 - کد خبر: 9581 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتظار داریم که دانشگاهیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیشتاز مشارکت حداکثری و تشویق اقشار مختلف مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی باشند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان، توسعه علمی کشور را مدیون زحمات و تلاش های شبانه روزی پژوهشگران و دانشگاهیان دانست و افزود: پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران از جمله دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که باید به آن افتخار کرد.
 وی با اشاره به رتبه نخست منطقه ای ایران در توسعه و پیشرفت علمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سرعت رشد تولید علم نیز رتبه نخست را در دنیا دارد.
 وی آموزش، تولید دانش و تبدیل دانش به فناوری را اصلی ترین وظیفه دانشگاه ها و مراکز علمی برشمرد و گفت: دانشگاه های ما به وظایف خود در سال های اخیر به درستی عمل کرده اند. نارسایی هایی همچون کمیت گرایی، رویکرد مسابقه ای در مقاله نویسی و عدم تبدیل دانش به فناوری نیز در این مراکز وجود دارد که انتظار داریم با تصمیم گیری های صحیح و کاربردی، رفع شود.
 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، یک درصد جمعیت دنیا را دارد ادامه داد: چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور ما را جمعیت دانشجویی تشکیل می دهد و بر اساس آخرین آمار، ۱.۶ درصد دانش دنیا نیز توسط دانشگاهیان ما تولید می شود که این آمار، کافی نیست و باید تلاش لازم برای تولید بیشترین علم جهان و تلاش برای تبدیل آن به فناوری را به کار گیریم.
 پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زمان اینکه بگوییم علم بهتر از ثروت است، تمام شده است. علمی بهتر است که ثروت آفرین باشد و بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کند.
 وی با اشاره به تحریم های غرب برضد جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: دولت، مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم را می داند و تمامی تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار می گیرد. مشکلات امروز ما منحصر به امسال و سال‌های گذشته نیست بلکه استکبار جهانی در طول چهل سال گذشته همواره با جمهوری اسلامی مقابله کرده است.
 وی در همین راستا ادامه داد: ملت ایران در طول این سال ها همواره با روحیه جهادی و مقاومت توانسته بر روی پای خود ایستاده و بسیاری از مشکلات را رفع کند. از این پس نیز مسئولان و مردم دست به دست یکدیگر داده و مشکلات را رفع خواهند کرد.
 استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه دانشگاه پیام نور توانسته به رسالت اصلی خود به درستی عمل کند، افزود: دانش آموختگان این دانشگاه نیز به دلیل برگزاری آزمون های متمرکز از سطح علمی و تسلط کاری بیشتری برخوردار هستند.
 پورمحمدی همچنین به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  در اسفند امسال اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات، مظهر دموکراسی دینی و از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: انتظار داریم که دانشگاه و دانشگاهیان، پیشتاز مشارکت در این انتخابات باشند و برای افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم نیز تلاش کنند.
وی افزود: این انتخابات، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با برپایی باشکوه آن، توطئه های دشمنان در دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب خنثی شود.
در این آیین از پژوهش‌گران برتر دانشگاه پیام نور استان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/
دانشگاهیان پیشتاز مشارکت در انتخابات باشند/تولید دانش برای فناوری خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار