مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارالفنون مکاتب هنری تبریز در باغ کمال

1398/09/25 - 15:18 - کد خبر: 9580 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به عزم جدی دستگاه های فرهنگی و انجمن های هنری، از آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قالب دارالفنون مکاتب هنری تبریز در مجموعه باغ کمال خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی آبدار در جلسه مشترک با نمایندگان انجمن‌های هنری، گفت: پس از تصویب سند تقویت هویت فرهنگی در شورای برنامه ریزی و اداری استان و ابلاغ به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ایجاد دارلفنون به منظور احیای مکاتب هنری تبریز به عنوان یکی از برنامه‌های حائز اهمیت این سند در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید بر این‌که این مجموعه تجهیز شده و آماده بهره برداری است، گفت: بر این باوریم که فعالیت فرهنگی و هنری باید نشأت گرفته از دل و جان هنرمندان باشد و متکی بودن به دولت در این زمینه صحیح نیست و با این تفکر مدیریت مجموعه را به انجمن های فرهنگی و هنری خواهیم سپرد و در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه نظارت و تسهیل گری در کنار هنرمندان خواهیم بود تا با توسعه اقتصاد هنر شاهد رونق اقتصادی باشیم.

هم افزایی دستگاه های فرهنگی لازمه توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی گفت: در این مقطع زمانی شاهد همکاری تنگاتنگ مابین میراث فرهنگی و ارشاد هستیم که همین امر حمایت حاکمیتی مناسبی را ایجاد کرده است تا هنرمندان تبریز بتوانند با تکیه بر توان خود توسعه و شکوفایی هنر اصیل این کهن شهر را به ارمغان آورند.
محمد محمدپور بیان کرد: یقینا با مشارکت کنونی، این مجموعه به یک مکان پویا تبدیل خواهد شد و شاهد اثربخشی فعالیت ها در راستای احیای مکاتب فاخر هنری تبریز خواهیم بود.

پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر لازمه مانایی دارالفنون مکاتب هنری تبریز
مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر لزوم همکاری مابین دارالفنون مکاتب هنری تبریز و این بنیاد گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان این آمادگی را دارد تا با تعریف پروژه های پژوهشی در زمینه مستندنگاری تاریخی مکاتب هنری فاخر تبریز گام بردارد.
جواد شریف نژاد افزود: تدوین کتاب و تنظیم دایره المعارف در زمینه مکاتب هنری تبریز یکی از ضروری ترین اقدامات این مجموعه است که می تواند ذخیره ارزشمندی از این میراث ارجمند را برای نسل های آینده ثبت و ضبط کند.
براساس این گزارش، جلسه مشترک با نمایندگان انجمن های هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و رئیس مجموعه فرهنگی باغ کمال، در محل این مجموعه برگزار شد، در این جلسه مقرر شد، نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری برنامه های خود را به صورت تقویم زمانی مدوّن تا پایان هفته آتی به مدیریت مجموعه ارائه کند.
انتهای پیام/
 آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارالفنون مکاتب هنری تبریز در باغ کمال نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار