معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان؛

قیمت خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی ۱۵ هزار تومان تعیین شد

1402/04/15 - 16:06 - کد خبر: 95799 نسخه چاپی

نصر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: وجه پرداختی به کشاورزان گندمکار بابت تحویل هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش نصر، اکبر کرامتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی ۱۵ درصد تا به امروز افزایش یافته است، اظهار کرد: سطح برداشت گندم دیم تا امروز ۲۵ هزار هکتار و سطح برداشت گندم آبی هفت هزار هکتار بوده است.
وی ادامه داد: همان طور که اشاره شد جمع خرید تضمینی گندم استان تاکنون ۱۵ هزار تن بوده است که شاهد افزایش ۱۵ درصدی خرید نسبت به سال گذشته هستیم.
کرامتی همچنین ادامه داد: بر همین اساس جداول خرید بذر گندم در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ نیز بر پایه قیمت تضمینی گندم نان و دوروم به ترتیب ۱۵ هزار تومان و ۱۵هزار و ۳۰۰ تومان و بر مبنای افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد و ارزش بذری طبقات مختلف تنظیم شده است .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: شایسته است موضوع به نحو مقتضی به اطلاع کلیه کشاورزان و گندمکاران در سطح استان آذربایجان شرقی رسانیده شود تا از ورود دلالان و واسطه ها جلو گیری شود.
سال زراعی گذشته ۵۶۴ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی تولید شد که از این مقدار ۲۷۲ هزار تن گندم خرید شد و از این مقدار حدود ۲۲۵ هزار تن تحویل شرکت غله شده است.
انتهای پیام/
قیمت خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی ۱۵ هزار تومان تعیین شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار