مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

هیئت‌های مذهبی و مادحان وارثان عَلَم مکتب حسینی هستند

1402/04/15 - 13:31 - کد خبر: 95783 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیئت‌های مذهبی و مادحان وارثان عَلَم مکتب حسینی هستند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی ظهر پنج شنبه در نشست با شورای هیئات و کانون مداحان شهرستان سراب با اشاره به در پیش بودن دهه محرم و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مشترک با مجموعه نیروی انتظامی و شورای تأمین شهرستان برای هماهنگی هر چه بیشتر دسته‌ها و هیئات با دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در زمینه عزاداری‌های محرم ضروری است.
وی بر لزوم فعال سازی ظرفیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در سطح شهرستان نیز تأکید کرد و افزود: در بحث معیشت و به ویژه بیمه مادحان اهل بیت نیز با توجه به فعال‌تر شدن بنیاد دعبل خزاعی در استان می‌توان از این امکان برای حل مشکل بیمه مداحان متقاضی استفاده کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: خود را پشتیبان و در کنار کانون‌های مداحان و شوراهای هیئات مذهبی می‌دانیم و هم افزایی و همکاری هر چه بیشتر این دو مجموعه می‌تواند باعث تسهیل هر چه بیشتر امور مرتبط شود و در این زمینه مجموعه تبلیغات اسلامی استان نیز آمادگی برگزاری دوره‌های آموزش مداحی از طریق اداره تبلیغات اسلامی سراب را دارد.
وی خاطر نشان شد: نوکری و خادمی در بارگاه امام حسین (ع) سعادتی بسیار گرانقدر است و خود حضرت اباعبدالله (ع) نیز مزد و اجر این خادمی و نوکری را خواهد داد و هر کسی با خلوص نیت در این وادی وارد شود، دست خالی از این درگاه بر نخواهد گشت.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: البته باید به این نکته مهم نیز توجه داشت در عصری زندگی می‌کنیم که به برکت امنیت حاصل از نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توانیم در آرامش برای سید و سالار شهیدان عزاداری کنیم اما در عصر حجاج ابن یوسف‌ها و متوکل ها خون بسیاری از محبان و دلدادگان اباعبدالله (ع) ریخته شده تا ما امروز در قالب هیئات و مادحان اهل بیت (ع) وارث پرچم و عَلَم مکتب حسینی باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم مقابله با بدعت‌ها و خرافات تحمیل شده بر مراسم عزاداری محرم خواستار تبیین و برچیدن تدریجی آنها بدون وارد کردن خلل به اصل سوگواری‌ها شد و گفت: باید مراسم این ایام با درک و فهم واقعیت مکتب حسینی و حفظ شأن و جایگاه خادمی اهل بیت (ع) برگزار کنیم تا با سرافرازی این پرچم را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) برسانیم.
گفتنی است در این جلسه مسئولان و اعضای شورای هیئات و کانون مداحان شهرستان سراب نیز موضوعات و مشکلات این حوزه را طرح کرده و خواستار همکاری مسئولان و دستگاه‌ها و نهادها برای حل آنها شدند.
انتهای پیام/
هیئت‌های مذهبی و مادحان وارثان عَلَم مکتب حسینی هستند خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار