کمال تبریزی تاکید کرد؛

هدف اصلی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، اتحاد و همبستگی ملی است

1402/04/14 - 12:59 - کد خبر: 95777 نسخه چاپی

نصر: دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، گفت: اینکه عده ای معتقدند باید تمام تولیدات سینمایی به زبان رسمی کشور باشد برخلاف گستردگی، زیبایی های نهفته در بین اقوام، زبان ها، گویش های مختلف و متفاوت موجود در ایران است.

به گزارش نصر، کمال تبریزی در نشست خبری اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی گفت: تبریز در خیلی از اقدامات فرهنگی پیش قدم بوده و رتبه های اول را از آن خود کرده است. برگزاری این جشنواره ایده بسیار درخشانی است که امیدوارم این ‌جشنواره جنبه بین‌المللی داشته باشد،‌ چرا که تا به حال چنین رویدادی در‌کشور برگزار نشده است.
وی افزود: هدف ما از برگزاری این جشنواره، تهیه و ساخت فیلم های کوتاه از انسجام ملی به عنوان یک کشور بزرگ ‌و ‌پهناور و تمامی قومیت های ایران با تمرکز به آداب و‌ رسوم، فرهنگ، زبان، گویش، مشکلات، همزمان با هفته وحدت و هفته جهانی گردشگری و برگزاری آن برای اولین بار و‌ اولین دوره در شهر تبریز است.
تبریزی گفت: بی تردید برگزاری این‌جشنواره می‌تواند علی رغم‌ کشف استعداد های اقوام مختلف، خواستگاه های بی نظیری داشته باشد و شائبه هایی که از اقصی نقاط مختلف دامنه ایران را گرفته است را پوشش دهد.
وی عنوان کرد: اینکه عده ای معتقدند باید تمام تولیدات سینمایی به زبان رسمی کشور باشد برخلاف گستردگی، زیبایی های نهفته در بین اقوام، زبان ها، گویش های مختلف و متفاوت موجود در ایران است.
این کارگردان بنام کشور ادامه داد: جامعه امروز ما نیازمند تولیدات سینمایی به زبان های مختلف اقوام بوده و این مزیت و ظرفیت بسیار بزرگ برای ایجاد اتحاد، یکپارچگی و زندگی صمیمی بین آحاد مردم ایران زمین است.
دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در ادامه گردشگری، اقتصاد، جغرافیای اقوام، فرهنگ، آیین ها و آداب و رسوم اقوام مختلف را از محورهای اصلی و مهم جشنواره فوق اعلام کرده و گفت: قرار است فراخوان این جشنواره تا هفته آینده منتشر شود و بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج تا یازده مهر ماه آینده زمان برگزاری آن خواهد بود.
کمال تبریز تصریح کرد: بی‌تردید کیفیت بیشتر فیلم‌های کوتاه در این جشنواره، کیفیت مدنظر از جنبه حرفه‌ای در حوزه سینما را نخواهد داشت، اما این موضوع نباید مانع این باشد که افراد آماتور‌‌ از این ظرفیت ‌ویژه استفاده نکنند.
این کارگردان سینما افزود: تلاش خواهیم کرد در ترکیب هیات داوران، ترکیبی از داوران متعلق به هر قوم و افراد صاحب نظر ‌‌و پیش کسوت بهره مند شویم.
این کارگردان مطرح سینمای ایران در پایان تاکید کرد: در هر شهری هر جشنواره‌ ای که برگزار می شود، معمولا پشتیبان اصل جشنواره شهرداری آن شهر است. امیدوارم با همراهی مسئولین شهر تبریز یک‌جشنواره بزرگ و آبرومند و در شان شهر تبریز برگزار کنیم چرا که این شهر ظرفیت کشف استعدادها را دارد.
انتهای پیام/
هدف اصلی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، اتحاد و همبستگی ملی است سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار