وزیر علوم عنوان کرد:

تصویب طرح کلان اجرای آزمون های الکترونیک با کمک دانش بنیان ها

1402/04/15 - 09:57 - کد خبر: 95762 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم از تصویب طرح کلان آزمون های الکترونیک با کمک دانش بنیان ها در حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: برنامه اجرای این طرح از سال ۱۴۰۳ و ابتدا در مقیاس کوچک است

به گزارش نصر، محمدعلی زلفی گل امروز ۱۵ تیرماه در بازدید از حوزه دانشگاه شهید بهشتی در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: سازمان سنجش طرح کلان ملی آزمون های الکترونیک را در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حضور رئیس جمهور ارائه کرد که این طرح در حضور دکتر رئیسی رئیس جمهور مصوب شد.
وی افزود: بر اساس این طرح کلان ملی مقرر شد که برای سال ۱۴۰۳ در بخش کوچکی از یک آزمون محدود، شیوه برگزاری آزمون های الکترونیک اجرایی شود و ایرادات آن برطرف شود و اگر در واقع این اطمینان بوجود آمد که می توان از آن برای کل کشور استفاده شود، آزمون های کشوری به صورت الکترونیک برگزار شود.
وزیر علوم یادآور شد: با آزمون های الکترونیک هم قدرت، هم صحت و هم سرعت عمل بالا می رود و تصحیح پاسخنامه ها در اولین فرصت انجام می شود و از هدر رفت منابع هم جلوگیری می شود زیرا دیگر نیازی به کاغذ و چاپ و و حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیست و همه این موارد صرفه جویی منابع را پی خواهد داشت.
وی گفت: ضمن اینکه از ظرفیت هوش مصنوعی هم در آزمون های الکترونیک استفاده می شود و یک اطمینان بیشتری را ایجاد می کند که فرزندان کشور در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی خود می پردازند.
زلفی گل درباره زمان اجرایی شدن آزمون های الکترونیک در کشور گفت: برنامه سازمان سنجش این است که برای سال ۱۴۰۳ برای یک آزمون با شرکت کنندگان محدود در مقیاس کوچک آزمایش شود و پس از اینکه اطمینان دادند که می توان آن را در مقیاس ملی و آزمون سراسری اجرایی شود حتما استفاده می شود.
وی خطاب به داوطلبان کنکور سراسری گفت: هر رشته علمی ارزش و جایگاه خاص خودش را دارد و مهم این است که انسان در هر رشته ای پذیرفته می شود و وارد دانشگاه می شود در آن رشته تلاش کند و بهترین باشد و عمیق مطالب را بخواند. هر دانشجویی در هر رشته علمی که عمیق درس بخواند و رشد کند و به درجات بالا برسد حتما می تواند موثر باشد. اما اینکه به دنبال این باشیم که در یک رشته های محدودی آمال و آرزوهای خود را محقق کنیم این کار درستی نیست.
وزیر علوم تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در کشور توزیع متوازن رشته ها را داشته باشیم. هر رشته علمی ارزش و جایگاه خودش را دارد و باید شخصیت علمی کشور متوازن و هماهنگ باشد.
وی با ابراز رضایت از شرایط حوزه های برگزاری کنکور گفت: وسایل سرمایشی روشن بود و شرایط برگزاری آزمون مهیا بود و مشکلی گزارش نشد.
انتهای پیام/
تصویب طرح کلان اجرای آزمون های الکترونیک با کمک دانش بنیان ها خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار