مدیرکل راه آهن آذربایجان:

جابجایی ریلی مسافر در منطقه آذربایجان پنج درصد افزایش یافت

1402/04/15 - 10:01 - کد خبر: 95758 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: در سه ماه نخست امسال جابجایی مسافر از طریق بخش ریلی این منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانی افزود: در این مدت ۶۲۲ هزار مسافر توسط بخش ریلی این منطقه جابجا شده است در حالی که تعداد مسافران جابجا شده در این بازه زمانی در سال گذشته ۵۹۲ هزار نفر بود.
وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی از امن ترین حوزه های جابجایی مسافر و کالاست، اظهار کرد: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان شامل ۴۵۶ هزار مسافر بین شهری و ۱۶۶ هزار مسافر حومه ای است.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در این مدت تعداد مسافران حومه ای جابجا شده از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته که این موضوع به علت افزایش تقاضای سفر با قطار تبریز – جلفا و قطار ریل باس تبریز به مقصد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است.
قربانی، ادامه داد: یک رام قطار مسافری نیز از ایستگاه راه آهن شرق تبریز (خاوران) به مقصد تهران و یک رام قطار مسافری از ایستگاه تهران به مقصد ایستگاه راه آهن شرق تبریز (خاوران) به صورت همه روزه از خرداد ماه سال جاری اضافه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از ایستگاه راه آهن شرق تبریز (خاوران) نقطه‌ عطفی در زمینه جابجایی مسافر، بار و توسعه حمل و نقل ریلی منطقه روی دهد.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
انتهای پیام/
جابجایی ریلی مسافر در منطقه آذربایجان پنج درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار