مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران:

هزینه سالانه دیالیز برای هر بیمار بیش از یک میلیارد تومان است

1402/04/14 - 20:53 - کد خبر: 95739 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: هزینه سالانه دیالیز برای هر بیمار بیش از یک میلیارد تومان است.

به گزارش نصر، اعظم پناهی‌مهر عیسی‌لو در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه این انجمن بیش از ۱۸۰ دفتر نمایندگی در سراسر کشور دارد، اظهار داشت: نسبت به خدمت‌رسانی مطلوب نیازمند مشارکت‌های فعالانه خیرین سلامت هستیم.
وی بر فعالیت بیشتر مجمع خیرین سلامت در استان تاکید کرد و افزود: در لرستان یک هزار و ۲۳۰ بیمار کلیوی حاد وجود دارد که از این تعداد ۳۸۰ بیمار نیازمند پیوند هستند.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران با بیان اینکه ۸۵۰ بیمار در لرستان نیاز به دیالیز دارند، اظهار کرد: هزینه سالانه دیالیز برای هر بیمار بیش از یک میلیارد تومان است که می‌طلبد خیرین سلامت در این زمینه ورود کنند.
پناهی‌مهر با بیان اینکه ۱۰۵ هزار بیمار تحت پوشش این انجمن هستند، اضافه کرد: ۳ کودک در لرستان با مشکل دیالیز مواجه هستند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان نیز در این جلسه بر فعالیت بیشتر مجمع خیرین سلامت و بیماران خاص به‌ویژه بیماران کلیوی در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های بالای دارو، حمل و نقل بیماران دیالیزی و راه‌اندازی سامانه دارویی بیماران خاص و دیالیزی فعالیت بیشتر این مجمع در استان ضرورت دارد.
کریم خورشیدوند با اشاره به اینکه در جلسه آتی کارگروه اجتماعی مباحث و مشکلات مطرح شده در این جلسه بیان خواهد شد، عنوان کرد: مساعدت‌های لازم و مصوبات لازم در زمینه کاهش و رفع  مشکلات بیماران خاص و کلیوی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/
هزینه سالانه دیالیز برای هر بیمار بیش از یک میلیارد تومان است ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار