حجت الاسلام مروی:

جوانان ایران اسلامی در معرض راهزنان اعتقادی هستند

1402/04/14 - 16:05 - کد خبر: 95726 نسخه چاپی

نصر: تولیت آستان قدس رضوی گفت: نسل جوان دنبال هویت هستند و ما اگر الگوی فضیلت مند معرفی نکنیم راهزنان اعتقادی با الگوهای بدلی ذهن جوانان ما را در اختیار می گیرند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب " زندگی اینجاست " روایتی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) در مسجد جامع تبریز با بیان اینکه تبریز سه قله دارد که قله دماوند در برابرش خاشع است، اظهار کرد: تبریز در حوزه علم و فقه و حکمت در قله است و فقهای بزرگی همچون آیت الله شهیدی و شربیانی، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی و قاضی طباطبایی و علامه طباطبایی و علامه امینی از این شهر برخاسته اند و هر کدام از این ها قله هستند.
وی ادامه داد: در زمینه شعر و ادب صائب و شهریار و دیگران در حوزه جهاد و مبارزه و مقاومت ستارخان، باقرخان، شیخ محمد خیابانی و شهدای دفاع مقدس شهید باکری ها از تبریز و اذربایجان می درخشند پس نفس کشیدن در این شهر مغتنم است .
حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه مرحوم شهید مطهری می فرماید نفس ملاصدرا در شیراز هست، اظهار کرد: تبریز نه یک ملاصدرا و نه فقط قله فلسفه و حکمت بلکه قله اصول و شعر و ادب و مبارزه است .
وی از آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) به عنوان عالم بزرگ ناشناخته یاد کرد و گفت: بزرگی ایشان تحت الشعاع فرزندشان قرار گرفته است و باید حقشان ادا شود.
وی گفت: برگزاری محافل این چنینی تشریفاتی نیست بلکه تجلیل از علما، تجلیل از علم و تقواست و زنده کردن فضلیت های بشری است و در این مجالس بحث یک شخص و یک عالم نیست بحث احیای فضیلت های بشری است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جوامع غربی درصدد اسطوره سازی هستند و حتی اگر فاقد قهرمان باشند قهرمانان دیگر کشورها را سرقت می کنند، گفت: ما باید الگوها را به جامعه معرفی کنیم اینها هویت سازند که هویت جامعه دینی و ارزشی را می سازند .
وی با اشاره به اینکه مردم دنبال اسطوره و قهرمان و نمادها هستند و با اینها هویت خود را می سازند، خاطرنشان کرد: قران هم از این امر مهم غفلت نکرده است و پیامبر اسلام (ص) را اسوه حسنه معرفی می کند، حضرت ابراهیم را هویت ساز می داند و همچنین کسانی که با حضرت بودند و در مکتب انبیا رشد کردند هویت سازند و می توانند به طریق اولی الگو باشند.
حجت الاسلام مروی با بیان اینکه دشمنان بشریت برای سلطه بر مردم و جوامع نخست هویتشان را می گیرند، خاطرنشان کرد: فرعون مردم زمان خود را حقیر کرد و هویتشان را گرفت تا بتواند حکومت کند.
وی به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این اغتشاشات شخص رهبری مورد خطاب شعارها بود زیرا دشمن درصدد ضربه زدن به پایه و اساس نظام بود و هوشمندانه نماد حکومت دینی و جامعه انقلابی را انتخاب کرده بود تا هویت جامعه را فرو بریزد.
وی با تاکید بر اینکه با معرفی نمادها باید به جوانان هویت بدهیم ، اظهار کرد: جوانان ما خود را پیرو راه حسین و فاطمه می دانند و با الگوگرفتن از آنان به خود هویت می هند و باکری ها و سلیمانی ها در این گونه جوامع پرورش می یابند .
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فضیلت ها مشمول مرور زمان نمی شوند، گفت: زمانه ها تغییر می کند ولی اصول ارزشی و اخلاقی حتی در جامعه غیر ایمانی تغییر نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: آیت اله سید جواد خامنه ای یکباره در سن کهنسالی در قله علم و تقوا نگرفته است، دوره نوجوانی و جوانی داشته و باید سلسله دوران عمر این عالم با تقوا نگاه شود دورانی که با زهد طی شده تا به این قله برسد .
وی به علاقه و عشق باطنی آیت الله سید جواد خامنه ای به امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: وی با اینکه از احترام پدری در تبریز بهره مند بود و موقعیت ممتازی داشت و تبریز آن زمان از مشهد آن زمان آبادتر بود پس از سفر به مشهد دیگر نمی تواند دل بکند و به تبریز برگردد.
تولیت استان قدس با اشاره به اینکه پدر گرامی رهبر معظم انقلاب تا آخرین لحظه عمرش از کسب علم و دانش دست برنداشت، گفت: این در حالی است که امروز بسیاری از دانشجویان درصدد کسب مدرک هستند و ارزش ذاتی علم کم رنگ شده است .
در این مراسم کتاب «زندگی اینجاست» نوشته مهدی قزلی، کوتاهه هایی از زندگی آیت الله سید جواد خامنه ای همزمان با روز قلم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده های ولی فقیه در زنجان، آذربایجان غربی و شرقی در تبریز رونمایی شد.
آیت‌الله سیّدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) عالم وارسته و سالک پرهیزکار عصر خویش و فقیهی صاحب‌نظر بود که در عین برخورداری از ویژگی‌های مختلف عظمت علمی، معنوی و اجتماعی، همواره خود را از پرتگاه دنیاطلبی دور نگاه داشت و عمر نود ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از صفا و خلوص و معنویت بدل ساخت.
سید جواد حسینی خامنه‌ای (۱۶ آذر ۱۲۷۴ش- ۱۴ تیر ۱۳۶۵ش) از علما و مجتهدان شیعه و پدر رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای است. او تحصیلات خود را در تبریز و مشهد و نجف گذراند و پس از اخذ درجه اجتهاد در نجف، به مشهد مهاجرت کرد و تا آخر عمر آنجا ماند.
انتهای پیام/
جوانان ایران اسلامی در معرض راهزنان اعتقادی هستند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   بدی   10 ماه پیش  

رانت و فساد اقتصادی حاکم بر کشور افت جوانان است .....
پژوهشیار