کارشناس گیاهان دارویی:

دم کرده خاکشیر در درمان کبد چرب موثر است

1402/04/14 - 14:50 - کد خبر: 95711 نسخه چاپی

نصر: کارشناس گیاهان دارویی گفت: کبد چرب، بیماری نهفته‌ای به ویژه در مردان است که علایم و نشانه های این بیماری در اکثر موارد، بروز نمی‌کند و همچنین در راستای درمان آن، دم کرده و شربت خاکشیر، موثر است.

به گزارش نصر، جمال پورفرج به تغذیه مناسب و سالم در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: از دیدگاه طب سنتی، باید در فصل تابستان تغذیه مناسب برای رفع گرمازدگی و تشنگی و کاهش آب مصرفی بدن داشت و همچنین طب سنتی، رژیم غذایی متنوع در گروه‌های غذایی میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و نوشیدنی‌ها دارد.
وی به افزایش آب مصرفی بدن در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: فرمول میزان مصرف آب بر حسب میلی لیتر در بدن (وزن ضرب در ۲۴ هزارم) است که باید هر یک از افراد با توجه به این فرمول، حداقل ۶ الی ۸ لیوان آب در روز را بنوشند و در این زمینه برای جلوگیری از کاهش آب مورد نیاز بدن در فصل تابستان مصرف نوشیدنی های سرد از جمله  شربت، دم کرده و عرقیجات گیاه بادرنجبویه و شربت‌های آلبالو و گل محمدی توصیه می‌شود.
وی سبزیجات فیبردار، را پولیش دستگاه گوارشی بدن عنوان کرد و ادامه داد: سبزیجات دارای فیبر مانند گوجه فرنگی، کلم بروکلی و نخود فرنگی نوعی پولیش دستگاه گوارشی بدن هستند که همیشه بدن را آماده مقابله با انواع  بیماری های ویروسی می‌کنند.
پور فرج به مصرف میوه‌ها در فصل خودش تاکید کرد و گفت: باید هر میوه‌ای در فصل خودش مصرف شود و در فصل تابستان به دلیل اینکه اکثر میوه‌ها طبع سردی دارند باید در مصرف آن زیاده‌روی نشود.
این دکتر گیاهان دارویی را، موثر در درمان انواع بیماری‌ها عنوان کرد و گفت:  نوشیدن دم کرده میوه به، برای کسانی که بیماری های قلبی و عروقی دارند و همچنین دم کرده و شربت خاکشیر، برای بیماری کبد چرب توصیه می‌شود.
کارشناس گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: مصرف تمام نوشیدنی های حاصل و ترکیب شده از سبزی نعناع، برای سلامتی و مقاوم بودن بدن توصیه می‌شود و همچنین بهتر است به جای مصرف چای از دم کرده به‌لیمو استفاده شود.
انتهای پیام/
دم کرده خاکشیر در درمان کبد چرب موثر است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار