وزیر دفاع:

ناوشکن دنا۲ به سامانه های به روز مجهز می شود 

1402/04/14 - 13:18 - کد خبر: 95706 نسخه چاپی

نصر: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ناوشکن دنا۲ به سامانه های به روز مجهز می شود. 

به گزارش نصر، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با انعقاد قرارداد های تسلیحاتی با کشورهایی که اخیرا رئیس جمهور به آنجا سفر داشته، اظهار کرد: کشور هایی که در مسیر مقاومت قرار دارند و به دنبال ثبات و صلح جهانی هستند، با تمامی آنها در همه زمینه ها فعالیت داریم.
وی افزود: قرارداد های نظامی در چارچوب خاصی منعقد می‌شوند و به طور کلی جمهوری اسلامی با کشور هایی که در مسیر صلح حرکت می‌کنند، ارتباطات مختلف دارد.
وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که آیا ناوشکن دنا ۲ به موشک های هایپرسونیک مجهز شده است؟ بیان کرد: سعی می‌کنیم تمامی تسلیحات در حوزه های پدافندی و پدافند هوایی به سامانه های جدید و به روز تجهیز شوند. 
امیر آشتیانی در رابطه با تاریخ رونمایی دنا۲ اعلام کرد: که در آینده در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
وزیر دفاع همچنین درباره زمان تحویل جنگنده سوخو۳۵ اظهار کرد: از نظر فناوری ما در زمینه ساخت هواپیما در مراحل خوبی هستیم و اگر روزی احساس نیاز به هواپیمای شکاری شود تا جایی که بتوانیم در داخل تولید می کنیم و خرید خارجی هم براساس ضوابط و شرایطی دارد که دنبال می شود.
امیر آشتیاتی درباره تغییر قانون خدمت سربازی بیان کرد:  قوانین جدید در دولت و کمیسیون سیاسی و دفاعی بررسی می‌شود. کل مسایل سربازی با قاعده جدید دنبال می شود. به دنبال آن هستیم که فرآیند سربازی در بحث مهارت آموزی ، فراهم کردن فضای مناسب‌تر، علاقه مندی جوانان به سربازی و استفاده از ظرفیت جوانان در بخش‌های مختلف را شامل شود.
انتهای پیام/
ناوشکن دنا۲ به سامانه های به روز مجهز می شود  خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار