مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

54 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند

1402/04/13 - 15:32 - کد خبر: 95642 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به 500 هزار نفر مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان، گفت: از این تعداد، 275 هزار نفر معادل 54 درصد تحت پوشش این بیمه هستند و انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تمام جمعیت هدف را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش نصر، محمد اسکندری در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، با بیان اهمیت این موضوع در کاهش فقر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، خواستار توجه و تلاش مضاعف کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به­‌ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و جذب حداکثری مشمولان شد.
وی با تاکید بر استفاده از کلیه ظرفیت های موجود در شهرستان‌ها برای ترویج بیمه اجتماعی، گفت: بیمه اجتماعی یکی از خدمات ارزنده نظام مقدس جهموری اسلامی است که بر اساس اسناد بالادستی و اصل ۲۹ قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری با هدف گسترش عدالت از سال ۱۳۸۴ برای بهره مندی دهک‌های پایین جامعه و همه کسانی که به هر دلیل فاقد پوشش بیمه‌ای هستند ایجاد شد.
اسکندری با اشاره به افزایش 100 درصدی اعتبار دهیاری‌ها در سال 1401، گفت: رویکرد دولت سیزدهم نگاه حمایتی و بلندمدت از روستائیان و کشاورزان است که این حمایت‌ها با تخصیص اعتبار و امکانات در روستاها با پیگیری مسئولان و دولت­مردان محقق می­ شود.
وی افزود: فرمانداران نیز باید به توسعه و آبادانی روستاها توجه جدی کرده و جلسات ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را به صورت مرتب برگزار کرده و از ظرفیت کارگزاری­‌ها، دهیاری­‌ها و شوراها جهت اطلاع رسانی در بین مردم بهره ببرند.
انتهای پیام/
54 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار