مدیر سازمان تعاون روستایی استان؛

۱۲ هزار تن نهاده بین دامداری های آذربایجان شرقی توزیع شد

1402/04/13 - 13:01 - کد خبر: 95625 نسخه چاپی

نصر: مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی از توزیع ۱۲ هزار تن انواع نهاده های دامی بین دامداری های استان در سه ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش نصر، اکبر رنجگران روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: نهاده های دامی به صورت های سبوس، کنسانتره، جو، ذرت و کنجاله سویا از سوی اتحادیه دامداران و شرکت های تعاونی کشاورزی دامی استان تامین و بین دامداران توزیع می شود.
وی هدف از توزیع نهاده ها را تامین امنیت غذایی، تنظیم بازار و رفع نیاز دامداران و مرغداران و کمک به تولید و افزایش کمی و کیفی تولیدات دام و طیور استان بیان کرد.
رنجگران بر نقش محوری تعاونی های روستایی در تامین و توزیع نهاده های دامی تاکید کرد و گفت: تشکل‌های تعاونی مرتبط با امور دام استان، باجدیت تمام به منظور ایجاد تعادل در بازار و حمایت از تولید کنندگان و کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری نسبت به تامین و توزیع انواع نهاده های دامی اقدام می کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار تن، سال ۱۴۰۱ حدود ۹۸ هزار تن و سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰ هزار تن انواع نهاده های دامی در سطح استان تامین و توزیع شده بود.
وی همچنین به توزیع ۱۰۳ میلیون و ۵۲۰ هزار لیتر انواع سوخت شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید و روغن، گاز طبیعی و گاز مایع در بین کشاورزان و روستائیان استان از سوی این سازمان اشاره کرد.
استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید چندین محصول کشاورزی رتبه‌ اول کشور و در تولید چندین محصول دیگر در رتبه های اول تا پنجم قرار دارد و سالانه نزدیک به پنج میلیون تن تولید محصول کشاورزی دارد.
انتهای پیام/
۱۲ هزار تن نهاده بین دامداری های آذربایجان شرقی توزیع شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار