رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی؛

مالباخته کلاهبرداری اینترنتی به یک میلیارد و 400 میلیون ریال خود رسید

1402/04/12 - 19:50 - کد خبر: 95595 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی ازعودت مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند بزه دیده‌ای خبر داد که به بهانه برنده شدن جایزه مورد کلاهبرداری واقع شده بود.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی در این خصوص اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال از حساب بانکی اش رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. 
وی تصریح نمود: شاکی در اظهاراتش عنوان داشت فردی ناشناس با برقراری تماس اعلام کرد که شما برنده جایزه شده اید و برای دریافت جایزه خود باید کدی را که برای شما ارسال خواهد شد آن را در اختیار ما قرار دهید.
این مقام انتظامی ادامه داد: قربانی برنده شدن جایزه ؛ پس از ارائه کدهای دریافتی به کلاهبرداران تماس گیرنده، پس از چند دقیقه متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود به مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال می‌شود.
وی افزود:در ادامه روند رسیدگی به موضوع این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.
سرهنگ محسن محمودی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شهروندان خواست: برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها به پیامک‌ها و تماس هایی باعنوان برنده شدن جایزه اعتنایی ننمایند و به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب‌بانکی و سایراطلاعات شخصی خود را دراختیار دیگران قرار ندهند.
سرهنگ محسن محمودی اعلام داشت: پلیس فتا به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ارائه آموزش های لازم به هموطنان عزیز می باشد. لذا در صورت نیاز از طریق سایت پلیس فتا و یا مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس096380 راهنمایی لازم را دریافت نمایند.
انتهای پیام/
مالباخته کلاهبرداری اینترنتی به یک میلیارد و 400 میلیون ریال خود رسید نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار