خبر/

دانشگاه آکسفورد: یک فرمول ساده برای سلامت روانی آقایان!

1402/04/12 - 15:44 - کد خبر: 95585 نسخه چاپی

نصر: مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده است نشان می دهد که گذران اوقات فراغت با دوستان برای آقایان از جمله مهم ترین کارهایی است که نه تنها به سلامت روانی، بلکه به سلامت جسمی آنها نیز یاری می رساند.

به گزارش نصر، اما به دور از هرگونه شوخی آیا واقعا "تفریح با دوستان" برای آقایان ضروری است؟ هرچند ممکن است بانوان از این موضوع متعجب شوند.
اما به دور از هرگونه شوخی آیا واقعا "تفریح با دوستان" برای آقایان ضروری است؟ هرچند ممکن است بانوان از این موضوع متعجب شوند، اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ملاقات منظم با دوستان آن هم حداقل دو بار در هفته برای آقایان از اهمیت زیادی برخوردار است.

مردان و نیاز به ملاقات با دوستان
این مطالعه که توسط رابین دانبار، روانشناس و مدیر گروه تحقیقاتی علوم اعصاب اجتماعی و تکاملی دانشگاه آکسفورد انجام شده نشان داد که مردان باید نه تنها یک بار، بلکه دو بار در هفته با دوستان خود ملاقات کنند تا از مزایای کامل دوستی مردانه بهره مند شوند.

دانبار می‌ گوید: «این پیوندها می‌ توانند از طریق طیف وسیعی از فعالیت‌ های عمومی از انواع ورزش‌ های تیمی گرفته تا شوخی‌ های مردانه ایجاد شوند. در صورتی که فرد به هیچ یک از این فعالیت ها علاقه مند نباشد، صرفا یک شب نشینی ساده دوستانه نیز راهگشا خواهد بود».
در مجموع کلید حفظ دوستی‌ های قوی این است که حداقل هفته ‌ای دو بار با دوستان خود ملاقات کنید. برای مثال بهتر است با چهار نفر از نزدیک‌ ترین دوستان خود به انجام فعالیت های تفریحی مشترک بپردازید»
بر اساس این مطالعه، مردانی که روابط اجتماعی خود را حفظ می کنند، کمتر دچار افسردگی ناشی از نگرانی در مورد پول و عدم امنیت شغلی می شوند.
آنها حتی در مقایسه با کسانی که تماس اجتماعی کمتری دارند هم‌ با سرعت بیشتری از بیماری‌ های مختلف بهبود می یابند. مزایای دوستی های قوی مردانه شامل سیستم ایمنی قوی تر، ترشح اندورفین، کاهش کلی سطح اضطراب و سطوح بالاتر همدلی است.
یافته های همین مطالعه نشان داده که بیشتر مردان زمان ملاقات های مردانه بسیار کمتری نسبت به آنچه که نیاز دارند را تجربه می کنند و تنها 40 درصد آنها می‌ توانند «یک روز دیدار دوستانه» را به رابطه ای هفتگی و منظم تبدیل کنند.
دانبار توصیه می‌ کند که با وجود سپری کردن متوسط 20 درصد از زمان روزمره خود در تعامل با دیگران از طریق روش‌ های مختلف، مردان نیاز به برقراری ارتباط به صورت چهره به چهره خواهند داشت تا بتوانند عمق روابط دوستانه خود را حفظ کنند و در این میان دیدار یکدیگر به صرف قهوه و یک تکه کیک یا هر چیز دیگری در یک کافه دنج در نزدیکی محل کار بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.
بنابراین به نظر می‌ رسد مردانی که معمولا برای گرفتن «جواب مثبت» از سوی همسرانشان برای گذران وقت با دوستان خود به مشکل بر می خورند، بیش از سایر همتایان خود به افسردگی دچار می شوند.
انتهای پیام/
دانشگاه آکسفورد: یک فرمول ساده برای سلامت روانی آقایان! خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار