مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خبر داد؛

افتتاح خانه پدری علامه‌امینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز

1402/04/12 - 15:38 - کد خبر: 95584 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از افتتاح خانه پدری علامه‌امینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز خبر داد.

به‌گزارش نصر، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، معاون امور اجتماعی و سیاسی استانداری و فرماندار شهرستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، خانه پدری علامه‌امینی به بهره‌برداری رسید.





 

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: پس از تملک و خریداری این خانه توسط اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، مرمت و بازسازی آن از سال ۹۰ آغاز و امروز به بهره‌برداری رسید. این خانه تاریخی بر اساس عکس های دریافتی از خانواده این عالم بزرگوار به همان شکل اولیه و تاریخی خود در ۷۵۰ مترمربع عرصه و ۲۵۰ مترمربع زیربنا با ۴ میلیارد تومان اعتبار بازسازی شد.

 

حمزه زاده اظهار داشت: در کنار مرمت آثار تاریخی و گردشگری، بازسازی اماکن و بناهای مربوط به شخصیت ها و چهره های مهم را نیز به عنوان یکی از وظایف و ماموریت های خود پیگیری می کنیم و بازسازی خانه پدری علامه امینی در روستای سردهای سراب نیز در همین راستا صورت گرفته است.
انتهای پیام/
افتتاح خانه پدری علامه‌امینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار