مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

آذربایجان شرقی ۶ هزار هیات مذهبی دارد

1402/04/12 - 15:37 - کد خبر: 95583 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به پایگاه و جایگاه خاص هیات های مذهبی و حسینی در بین مردم، از فعالیت تعداد ۶ هزار هیات در شهرها و بخش های مختلف این استان خبر داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمود حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در کنار هیات های فوق، بیش از ۲ هزار دسته شاه حسین گویان نیز در آذربایجان شرقی فعال است که اغلب آنها برای اجرای برنامه های دهه امامت و ولایت که از سوی تبلیغات اسلامی تدارک دیده شده است، اعلام آمادگی کرده اند.
وی اظهار کرد: با توجه به اعلام آمادگی صورت گرفته از سوی این تشکل های مرتبط با مجموعه تبلیغات اسلامی پیش بینی می شود بیش از یکهزار موکب در دهه امامت و ولایت در نقاط مختلف استان برپا شود که این اقدام تنها محدود به روز عید غدیرخم نخواهد بود.
حسینی "هر هیأت، یک موکب" را شعار اصلی برنامه های عید غدیر در آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: به دنبال بالفعل کردن حداکثری ظرفیت های مردمی و تحرک بخشی به تشکل های دینی و مذهبی هستیم و بر همین اساس هر هیأت، یک موکب از شعارها و رویکردهای اصلی ویژه برنامه های عید غدیر و دهه امامت و ولایت تعیین شده است.
وی برگزاری جشن چند کیلومتری را از ویژه برنامه های عید غدیر در تبریز اعلام کرد که این جشن در حدفاصل خیابان امام خمینی تا میدان آبرسان تبریز برگزار خواهد شد و برپایی مواکب و ایستگاه های صلواتی متعدد، غرقه ها و ایستگاه های مخصوص کودکان و نوجوانان، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از جمله اجرای گروه های سرود و همایش پیاده روی از برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن چند کیلومتری در مهمترین عید شیعیان است.
حسینی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های محله محور در امور دینی و فرهنگی، گفت: بر همین اساس تلاش می شود هر مسجد و هیأت در محله خود اقدام به برپایی یک موکب و ایستگاه صلواتی کند و به این ترتیب جشن های دهه امامت و ولایت در سطح همه شهرها و محلات و مناطق مختلف برگزار شود و علاوه بر این چندین پویش و مسابقه نیز برای این ایام پیش بینی شده که پویش اطعام غدیر از جمله آنهاست.
وی با بیان اینکه عید غدیر از مهمترین اعیاد مسلمانان و به ویژه شیعیان است، گفت: بر همین اساس باید این عید با شکوه تر برگزار شود و برنامه ریزی های لازم برای اجرای برنامه های ویژه این ایام تا روز مباهله یعنی ۲۴ ذی الحجه مصادف با ۲۲ تیر صورت گرفته و بلافاصله پس از این روز فضاسازی های محیطی و شهری به طور کامل تغییر و برای استقبال از عزاداری های ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان مهیا خواهد شد.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی ۶ هزار هیات مذهبی دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار