مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی؛

قالب خونی در آذربایجان غربی A+ است

1402/04/12 - 12:36 - کد خبر: 95565 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: عمده گروه خونی که ۵۰ درصد جمعیت را فرا می‌گیرد در ابن استان با گروه خونی A+ است.

به گزارش نصر، مجتبی قهرمان رضاییه روز دوشنبه در گفت وگویی با تاکید بر لزوم بروزرسانی بانک خون افزود: با اهدا خون مستمر مردم خَیر استان هیچ وقت شاهد کمبود یا نبود خون نمی‌شویم که خوشبختانه در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار داریم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت استان دارای گروه خونی A+ بوده ، ۳۸ درصد نیز گروه خونی o+ و سهم مابقی گروهاهای خونی در مجموع ۱۲ درصد است.
قهرمان رضاییه با بیان اینکه هر فرد مذکر می‌تواند به طور میانگین چهار با در سال خون اهدا کنند، ادامه داد: خانم‌ها نیز می‌توانند سه بار در سال خون اهدا کنند.
وی با بیان اینکه این استان از نظر فراهم کردن خون برای بیماران در وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: از نظر گروه خونی خودکفا بوده و تاکنون از استان دیگری اقدام به دریافت خون نکرده‌ایم و این را مدیون اهدا خونی مردممان هستیم.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی در خصوص عدم مصرف یا مانده خونی نیز اضافه کرد: خوشبختانه ضایعات خون در استان در حد صفر است و با توجه به بهره‌گیری شبکه ملی خون متصل به تمامی شهرهای کشورمان هستیم و اینگونه هیچ ضایعات خونی شکل نمی‌گیرد.
قهرمان رضاییه ذخیره خونی استان آذربایجان‌غربی را ۱۲ روز عنوان کرد.
 

گروه خونی AB+ گیرنده همگانی در بین گروه‌های خونی محسوب می‌شود و می‌تواند از همه گروه‌های خونی دریافت کند در حالی که گروه خونی O منفی دهنده همگانی است و می‌تواند اهدا کننده خون به تمامی گروه‌های خونی باشد.
گروه خونی A+ نیز می‌تواند به گروه خونی AB+ و A+ خون انتقال کند و از گروه‌های خونی A+، A-، O+، O- خون دریافت کند.
انتهای پیام/
قالب خونی در آذربایجان غربی A+ است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار