عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران مطرح کرد:

ممنوعیت واردات، فرصتی برای بازگشت صنعت نساجی کشور

1398/09/25 - 12:37 - کد خبر: 9555 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران گفت: این روزها ممنوعیت واردات بخشی از محصولات صنعت نساجی، موقعیت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده تا با بهبود شرایط کیفی و کمی تولیدات خود، سهم بیشتری از بازار داخل را در اختیار بگیرند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «علیرضا حائری»‌ امروز (دوشنبه)‌ در گفت وگویی افزود: ممنوعیت واردات هرچند بیشتر شامل مبادی رسمی ورودی کشور می شود، اما به وارد نشدن کالاهای قاچاق کمک شایان توجهی داشته و این موضوع به نفع تولیدکنندگان داخلی است.
حائری گفت: گرانی نرخ ارز، دلیل دیگری است تا آن دسته از تولیدکنندگان که به صادرات بخشی از محصولات خود می پردازند، بتوانند با استفاده از موقعیت پیش آمده بازارهای جدید و پایداری برای تولیدات خود بیابند.
وی ادامه داد: ‌به این ترتیب، بخشی از نقدینگی مورد نیاز این واحدها در شرایط کنونی که بازارهای داخلی با رکود مواجه بوده و خریدها کاهش یافته، تامین خواهد شد.
عضو هیات مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران خاطر نشان کرد:‌ امروز شرایط برای صنعت نساجی و سایر رشته های مرتبط مثل پارچه جین، فرش ماشینی، تولید نخ های پلی استر و به‌ویژه پوشاک که تاکنون توسعه مناسبی نداشته و صنعتی نشده، مهیا است تا خود را به رقیبان خارجی برسانند.
وی با یادآوری فرصت ها و تهدیدهای تحریم، گفت:‌ به طور قطع تحریم ها برای توسعه صنعت نساجی، تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز، همچنین بازسازی و نوسازی آنها تهدید بوده، اما در بخش تولید کالا یا تامین مواد اولیه، فرصت مناسبی برای ارتقای داخلی سازی و کاهش ارزبری فراهم شده است.
حائری تاکید کرد:‌ در همین راستا، مسوولان باید با اتخاذ تدابیر مناسب، کمک حال صنایع برای توسعه عمق ساخت داخل باشند.
وی با بیان اینکه تولید تابع عرضه و تقاضاست و از دستورالعمل و بخشنامه پیروی نمی کند، گفت:‌ وقتی نرخ ارز، حامل های انرژی و کرایه های حمل و نقل افزایش می یابد، قیمت محصولات نهایی نیز افزایش خواهد یافت و نمی توان قیمت تمام شده را ثابت نگه داشت.
انتهای پیام/
ممنوعیت واردات، فرصتی برای بازگشت صنعت نساجی کشور خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار