طاهری؛

با واردات خودروهای کارکرده در زمان کوتاه و با ارز کمتر قیمت خودروهای خارجی متعادل می‌ شود

1402/04/12 - 09:58 - کد خبر: 95546 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با واردات خودروهای کارکرده در زمان کوتاه و با ارز کمتر می‌توان تعادل مناسبی در قیمت‌های خودرو به ویژه خودروهای خارجی ایجاد کرد.

به گزارش نصر، مصطفی طاهری در گفت‌وگویی درباره تائید مصوبه واردات خودروی کارکرده توسط هیات عالی مجمع تشخیص، گفت: برای تنظیم بازار خودرو باید از دو مسیر تولید و واردات استفاده کرد که به دلیل محدودیت 4 ساله در واردات خودرو، اکنون یک نیاز واقعی در بازار خودرو به ویژه در خودروهای وارداتی ایجاد شده است.
 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عقیده مجلس و دولت برای رفع این کمبود باید تولید افزایش یابد اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هرچند افزایش تولید مناسبی در حوزه تولید خودرو رخ داده اما کمبود عرضه‌ای که طی سال‌های گذشته انباشته شده، با این رشد تیراژ تولید رفع نمی‌شود که این وضعیت موجب شد مجلس به دنبال واردات خودرو رود.
وی اضافه کرد: با واردات خودروهای کارکرده در زمان کوتاه و با ارز کمتر می‌توان تعادل مناسبی در قیمت‌های خودرو به ویژه خودروهای خارجی ایجاد کرد، در حال حاضر قیمت این خودروها بی‌دلیل 4 تا 5 برابر قیمت خودروهای مشابه در کشورهای اطراف است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با کاهش قیمت خودروهای خارجی، بهای سایر خودروها نیز به صورت آبشاری تعدیل می‌شود، تصریح کرد: در این قانون دست دولت باز است و اگر تولید به اندازه‌ای بود که مردم ناچار نبودند برای خرید خودرو از کارخانه در صف بمانند یا در قرعه کشی شرکت کنند و کیفیت مورد رضایت جامعه تامین می‌شد، می‌توان به تدریج میزان آن را کم کند.
انتهای پیام/
با واردات خودروهای کارکرده در زمان کوتاه و با ارز کمتر قیمت خودروهای خارجی متعادل می‌ شود خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار