رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان و کم شنوایان استان خبر داد؛

فعالیت دو قهرمان المپیکی و 300 ورزشکار کم شنوا و ناشنوا در آذربایجان شرقی

1402/04/12 - 10:43 - کد خبر: 95537 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان و کم شنوایان آذربایجان شرقی گفت: ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته ناشنوا و دو قهرمان المپیک در رشته های ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان آذربایجان شرقی حضور دارند.

به گزارش نصر، بهنام غفار زاده، رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان و کم شنوایان  استان ضمن اشاره به موفقیت‌های هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ افزود: سال گذشته در مسابقات المپیک تیم ناشنوایان آذربایجان شرقی که با حضور ۴ ورزشکار اعم از  یک نفر در دوومیدانی و دو نفر در کشتی فرنگی و یک نفر در فوتبال توانستند ۲ مدال طلا و یک مدال نقره کسب کنند.
رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان شرقی عنوان داشت: همچنین میزبانی تنیس روی میز کشوری را به دست آوردیم که در بخش تیمی مقام دوم را کسب کردیم و در رشته شطرنج تنها نماینده استان علی رغم قهرمانی کشوری، موفق شد قهرمان آسیا و اقیانوسیه هم بشود.
غفارزاده با بیان اینکه در گذشته هیچ موفقیتی در رشته فرنگی نداشتیم، یادآور شد: توانستیم با اعزام یک تیم کامل در حضور نمایندگان استان‌های تهران و مازندران و دیگر استان‌های مدعی با کسب ۵ طلا مقام نخست مسابقات کشوری را به دست آوریم و در رشته کشتی آزاد با اینکه در بخش تیمی مقام نیاوردیم ولی در بخش انفرادی چندین مدال کسب کردیم.
وی در خصوص حضور ورزشکاران بانوان  گفت: در رقابت‌های دوومیدانی قهرمان کشوری توانستیم مقام سوم را کسب کنیم و در بخش آقایان نیز در پرتاب نیزه رکورد کشوری را شکستیم و در پرتاب دیسک هم مقام دوم را به دست آوردیم.
رئیس هیئت ناشنوایان آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک هیأت هستیم ولی با حدود بیست هیأت ارتباط تنگاتنگ داریم، اظهار کرد: در رشته فوتبال ناشنوایان آقایان تیم داری کردیم و به کسب مقام امیدواریم. همچنین در رشته کاراته ۵ خانم را به مسابقات ناشنوایان که در تهران در حال برگزاری است اعزام کردیم.
وی در خصوص تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیئت ناشنوایان استان تاکید کرد: با اینکه در برخی شهرستان‌های استان فعال نیستیم ولی در نظر داریم با استعداد یابی از ۲ مدرسه ناشنوایان دختر و پسر یکی باغچه بان و دیگری مردانی آذر تبریز نفرات مستعد بیشتری به جمع ورزشکاران هیئت اضافه کنیم ولی با این حال حدود ۳۰۰ ورزشکار بیمه شده در سطح استان داشته باشیم.
غفارزاده با بیان اینکه ۲ مدال المپیکی در سطح استان داریم، اذعان داشت: سجاد پیرآیقرچمن و مهدی بخشی ۲ ورزشکار المپیکی رشته ناشنوایان هستند که توانستند مدال کسب کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هیئت توضیح داد: سعی داریم در کنار برنامه‌های ورزشی مشکلات معیشتی و هزینه‌های درمان و حتی اشتغال ورزشکاران قهرمان را با کمک افراد خیر تأمین کنیم و خدا را شکر در این مدت موارد بیشتری از این برنامه‌های فرهنگی را برگزار کردیم.
انتهای پیام/
فعالیت دو قهرمان المپیکی و 300 ورزشکار کم شنوا و ناشنوا در آذربایجان شرقی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار