معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد:

شرکت بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در آزمون دبیرستان و هنرستان‌های نمونه دولتی

1402/04/11 - 21:04 - کد خبر: 95532 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: ۳۵۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه نهمی در آزمون دبیرستان ها و هنرستان های نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم شرکت کردند.

به گزارش نصر، محمدمهدی کاظمی در بازدید از حوزه های برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، گفت: این آزمون روز نهم تیر ماه با شرکت ۳۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پایه نهم با هدف قبولی برای پایه دهم رشته های نظری و فنی، حرفه ای و کاردانش برگزار شد.
وی ادامه داد: ۳۱۸ هزار و ۷۰ نفر برای قبولی در رشته‌های نظری و ۳۲ هزار و ۴۳۰ دانش آموز نیز برای قبولی در پایه دهم رشته های فنی، حرفه ای و کاردانش در این آزمون به رقابت پرداختند.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: ۱۹۳ هزار و ۱۶۳ نفر از دانش آموزان شرکت کننده یعنی نزدیک به ۵۵ درصد دختران و ۴۵ درصد دیگر نیز دانش آموزان پسر بوده که در این آزمون شرکت کردند.
کاظمی با اشاره به ظرفیت پذیرش دبیرستان ها و هنرستان های نمونه دولتی در مقطع متوسطه دوم، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در مدارس متوسطه دوم نظری نزدیک به ۶۰ هزار نفر و در هنرستان ها نیز حدود ۹ هزار نفر است‌.
وی با تاکید بر توجه ویژه به دانش آموزان روستایی در این مدارس، گفت: ۱۶ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون از مناطق روستایی و عشایری بوده که تحقق عدالت آموزشی و توجه به مناطق کمتر برخوردار در این مدارس مورد تاکید جدی است.
لازم به ذکر است آزمون فوق با تعداد یکصد سوال از کتب پایه نهم دوره اول متوسطه طرحی شده است که دانش آموزان در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه فرصت پاسخگویی داشته اند. همچنین آزمون فوق برخلاف سال های گذشته به صورت متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و در سطح کشور برگزار شد.
انتهای پیام/
شرکت بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در آزمون دبیرستان و هنرستان‌های نمونه دولتی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار