خبر/

شنیده ها از ایران با واقعیت های آن بسیار متفاوت است

1402/04/11 - 17:05 - کد خبر: 95514 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه آنتالیا گفت: چیزی که از رسانه در مورد ایران می شنویم با واقعیتی که اینجا جریان دارد بسیار متفاوت است و امروز که به واسطه این اجلاس در شهر تبریز حضور پیدا کردیم خون گرمی و نزدیکی فرهنگ های این دو کشور را شاهد بودیم.

به گزارش نصر، دکتر اسماعیل یوکسک در اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز گفت: چیزی که از رسانه در مورد ایران می شنویم با واقعیتی که اینجا جریان دارد بسیار متفاوت است و امروز که به واسطه این اجلاس در شهر تبریز حضور پیدا کردیم خون گرمی و نزدیکی فرهنگ های این دو کشور را شاهد بودیم.
وی افزود: اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز برای ایفای نقش در توسعه دیپلماسی علمی سال تلاش کرده است و بسیاری از شهرها و کشورها را به هم نزدیک کرده است و ارتباط ما با جامعه های دیگر را تسهیل کرده است.

 
رئیس دانشگاه آنتالیا با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از دانشجوهای دانشگاه ما، غیر بومی هستند، گفت: این دانشجوها از کشورهایی با فرهنگ های متفاوت در حال تحصیل هستند و این موضوع دوستی های بین المللی را به همراه داشته است که به ایجاد نگاهی متفاوت به دنیا از دید داشجویان ترکیه ای کمک می کند. شعاری که برای دانشگاه ها داریم، فرهنگ زیاد، نژادهای متفاوت و گفتگوهای علمی است.
یوکسک ادامه داد: میزبانی تبریز فراتر از انتظارم بود، به نظر من تبریز زیباترین شهر جهان است و منظور از نظر فرهنگ، سنت و زیبایی بی همتا است، آنتالیا نیز زیبایی های بسیاری را در خود جا داده است و من معتقدم دیدن شهر و کشور با فرهنگ های متفاوت به توسعه فردی ما کمک می کند.
وی افزود: در ژاپن فرهنگی وجود دارد که فرزندان خود را برای آشنایی آن ها با فرهنگ های مختلف به کشورهای دیگر می فرستند، اما ما در این موضوع سخت گیرتر هستیم در حالی که فردی که فرهنگ های مختلف بشناسد، دیپلمات آینده است.
انتهای پیام/
شنیده ها از ایران با واقعیت های آن بسیار متفاوت است گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار