خبر/

رای موافق شورای شهر برای تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز

1402/04/11 - 16:20 - کد خبر: 95507 نسخه چاپی

نصر:  مصوبه کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر مبنی بر تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز به تصویب رسید.

به گزارش نصر، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و چهل و سومین جلسه این شورا با تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز موافقت کردند و مقرر شد شهرداری در این خصوص لایحه ای تقدیم شورا کند.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر با اشاره به برخی فعالیت‌های شهرداری در زمینه گردشگری، گفت: با وجود اینکه این اقدامات می‌تواند در زمینه گردشگری مفید واقع شود، اما منسجم بودن و تحت نظارت یک شرکت بودن می‌تواند اثرات آن را چندین برابر کند.
سید کاظم زعفرانچیلر، افزود: بر همین اساس لزوم تاسیس شرکت سرمایه گذاری شهرداری تبریز مطرح است و این شهر هم می‌تواند مانند شهرهای اصفهان و مشهد از مزایای این شرکت بهره مند شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال حتی برای دریافت گزارش از ابنیه تاریخی موجود در تبریز هم به مشکلاتی برخوردیم که ناشی از پراکندگی مدیریتی در این حوزه بود.
زعفرانچیلر درباره وظایف محوله بر این شرکت نیز تشریح کرد: معرفی میراث آیین، تعامل با دیگر شهرهای مطرح در حوزه گردشگری و نظارت بر اماکن تاریخی و گردشگری می تواند از مهمترین سرفصلهای فعالیت این شرکت باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این طرح می‌تواند فضای کسب و کار را نیز بهبود بخشد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شهرداری اصفهان در این حوزه دو شرکت دارد، یکی شرکت سرمایه گذاری گردشگری و دیگری مربوط به فعالیت‌های گردشگری است که هر دو توانسته‌اند در زمینه‌های مربوطه موفق عمل کنند.
این عضو شورا در پایان تشریح کرد: برای رونق گردشگری تبریز و ایفای نقشی متناسب با شان و منزلت تبریز، تاسیس چنین شرکتی ضروری به نظر می‌رسد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، طرح تاسیس شرکت گردشگری توسط زعفرانچی لر رئیس کمیسیون گردشگری شورا مطرح و توسط این کمیسیون نیز به تصویب رسیده بود که در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر، از سوی اعضای شورا نیز تصویب شد و مقرر شد شهرداری تبریز در این خصوص لایحه‌ای آماده و به شورا تقدیم کند.

آغاز پایش برنامه پنج ساله دوم شهرداری تبریز
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه از آغاز پایش برنامه پنج ساله دوم شهرداری تبریز خبر داد.
علی نوای باغبان ضمن تشریح گزارش عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه، عملکرد شهرداری در خصوص پیش بینی هزینه ها در سال گذشته و سال جاری را خوب ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: سال جاری تحقق دو ماهه نخست سال شهرداری امیدوار کننده است به طوری که ۵۸ درصد بودجه تحقق یافته و این مبلغ  در مقایسه با سال پیش، سه برابر افزایش یافته است.
باغبان افزود: هر ماه آمار درآمد و هزینه شهرداری در اولین فرصت به کمیسیون بودجه ارسال می‌شود و این آمار به صورت سه ماهه نیز به صحن شورا ارائه می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به تعرفه عوارض محلی، این موضوع را از مهم ترین اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد و گفت: این  کار باید بر اساس قانون و با بررسی دقیق صورت گیرد.
علی نوای باغبان با ابراز رضایت از عملکرد بودجه‌ای شهرداری گفت: برای اولین بار شهرداری به ذخیره حساب متمرکز سهم سه درصدی از درآمد عمل کرده است.
 وی در پایان اجرایی شدن کارت منزلت هوشمند را یکی دیگر از طرح های مهم دانست و خواستار پیگیری این موضوع از سوی شهردار تبریز شد.
انتهای پیام/
رای موافق شورای شهر برای تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار