نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

جذب نسل جوان به مساجد از اولویتهای جامعه

1402/04/11 - 11:37 - کد خبر: 95468 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را از مهمترین اولویت های جامعه عنوان کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جلسه شورای اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان با بیان اینکه نماز موضوعی است که همگان باید در ترویج ان تلاش کنیم گفت: هیچ عبادتی به اندازه نماز تبلیغ ندارد و برگزاری نماز جماعت با برادران اهل تسنن به برکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب کار بسیار بزرگی بود .
 امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید نماز را در مساجد و ادارات به صورت فوری بجا بیاوریم تا وقت مردم گرفته نشود افزود: هر قدر مدت زمان اقامه نمازهای جماعت سریعتر برگزار شود بهتر است و مردم می توانند به کارهای روزمره خود برسند.
وی بر لزوم تامین امکانات هنری و ورزشی در مساجد تاکید کرد و یادآور شد: مسجد و آینده کشور در دست همین بچه هاست و باید به فرزندان بها داده شود و آنها را برای حضور درمساجد راغبتر کنیم .
 وی همچنین آموزش و پرورش را بهترین مکان برای جذب دانش اموزان به فریضه نماز دانست و گفت: مدارس با تشویق دانش آموزان به اقامه نماز و فعال کردن نمازخانه ها می توانند در گسترش این فریضه نقش آفرینی کنند.
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ضرورت پاکیزگی و تمیزی نمازخانه های بین راهی نیز اشاره کرد و افزود: پاکیزگی نماز خانه های بین راهی باعث رغبت مردم برای اقامه نماز می شود تا این فریضه الهی را به موقع بجا بیاورند  و دستگاههای خدمت رسان نیز در این زمینه باید با تمام توان و نظارت نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند .
 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین تصریح کرد: متاسفانه در برخی مساجد به هیئتهای عزاداری اجازه اجرای مراسم عزاداری داده نمی شود در حالی که یکی از کارکردهای مساجد روضه خوانی و برگزاری مراسم است .
انتهای پیام/
جذب نسل جوان به مساجد از اولویتهای جامعه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار