مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور خبرداد:

صادرات میگو به ۲۱ کشور/ برنامه‌ریزی برای تولید میگوی پرورشی صادرات‌محور

1402/04/10 - 15:46 - کد خبر: 95421 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور سازمان شیلات ایران از صادرات ۳۷ هزار تن میگو در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر صادرات میگو به بیش از ۲۱ کشور انجام می‌شود.

به گزارش نصر، «وحید معدنی» از برنامه‌ریزی برای تولید میگوی پرورشی آب شور در کشور به عنوان یک کالای صادرات‌محور خبر داد و افزود: با توجه به تولید صادرات‌محور میگوی پرورشی آب شور، وجود بازارهای قوی خارجی به همراه بالا رفتن قیمت ارزی محصول و نرخ تبدیل آن در کشور به عنوان عوامل تاثیرگذار در میزان عرضه محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر صادرات میگو به بیش از ۲۱ کشور صورت می‌گیرد و پنج کشور عمده وارد کننده میگوی پرورشی آب شور ایران شامل روسیه، امارات متحده عربی، چین، قطر و ترکیه است.
مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور سازمان شیلات ایران صادرات میگو کشور در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۳۷ هزار تن عنوان کرد و گفت: عمده گونه میگوی مورد پرورش در ایران، گونه وانامی می‌باشد.
معدنی تصریح کرد: سازمان شیلات ایران به منظور توسعه صادرات میگوی پرورشی به دنبال جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد تنوع در بسته‌بندی و عرضه محصول است و در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی از طریق حمایت از ایجاد بازارهای آبزیان استانی صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۹۲ واحد فرآوری میگو که با تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط در کشور داریم و ظرفیت فرآوری در یک شیفت کاری ۱۳۵۰ تن در روز می‌باشد.
وی گفت: حمایت از پرورش دهندگان میگو در قالب سیاستگذاری‌های اصولی و فنی در تولید و صدور مجوزهای مربوطه در درگاه ملی، هدایت‌های فنی و کارشناسی در سطوح استانی و ستاد، هدایت و نظارت بر عملکرد شیلات استان‌ها در چارچوب وظایف محوله، ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه‌های ارایه کننده خدمات و توزیع نهاده‌ها و تسهیل‌سازی امور به منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های راکد صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/
صادرات میگو به ۲۱ کشور/ برنامه‌ریزی برای تولید میگوی پرورشی صادرات‌محور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار